douranacademy

در پادکست مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی پایتون

0 گؤروش
یازار:‌

در پادکست مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی پایتون به موضوعات ذیل پرداخته ایم :


پایتون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چرا باید زبان برنامه نویسی پایتون را فرا بگیریم؟

چه شرکت های بزرگی از زبان برنامه نویسی پایتون استقبال کرده و استفاده می کنند؟


سلام به همگی . علی نوروزی ام . مدرس آکادمی دوران . متخصص و مدرس حوزه های شبکه ، امنیت و برنامه نویسی . با یک پادکست دیگه در خدمتتون ، هستم .

 
امروز میخوایم درباره ی زبان برنامه نویسی پایتون صحبت کنیم ، که این روزا خیلی پر سر و صدا شده !

« پایتون»، یادگیریش آسونه و اتفاقا به خاطر همینه که خیلی از برنامه‌نویسای تازه‌کار اونو به عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی خودشون انتخاب می کنن. چون این پایتون رو به عنوان یه «زبان اصطلاحا همه‌منظوره» یا همون General-Purpose Language)  ) ساختنش ، توسعش دادن و اینکه  محدود به توسعه نوع خاصی از نرم‌افزارا نیست . خلاصۀ مطلب اینکه باهاش هر کاری میشه کرد . از نوشتن یه ویروس و اسکریپت مخرب بگیر تا تحلیل داده و ساخت بازی‌های کامپیوتری و غیره و غیره.

 
راجع به پایتون همینش بسه که شرکتایی مثل یوتیوب ، نتفلیکس ، گوگل و  اینستاگرام توی برنامه نویسی های وبشون از کدای پایتون استفاده می کنن ! کلی بخوایم بگیم استفاده از پایتون از سال ۲۰۱۷ تا به الان رشد عجیب غریبی داشته  . شیب پیشرفتشم از تمام زبانای برنامه نویسی دیگه به مراتب بیشتر بوده . علتاش متفاوته ،  ولی مهمترینش می تونه گستردگی استفاده از پایتون و همه جانبه گراییش  باشه ..

 
درآمد برنامه نویسای پایتون واقعا بد نیست !  اما فقط پول و درآمد نمیتونه یه زبانو انقد محبوب کنه . پس کجا دنبال دلیل محبوبیتش بگردیم ؟

 
چند تا دلیل مطرح هستن :

 
اولیش که یه صحبتایی هم کردیم راجع بش اینه که …

۱. هیولاهای تکنولوژی تو دنیا این زبانو دوست دارن: «گوگل» (Google)، «یوتیوب» (YouTube)، «فیس‌بوک» (Facebook)،«ناسا» (NASA)، «دراپ‌باکس» (Dropbox)، «یاهو» (Yahoo)، «موزیلا» Mozilla)) «اینستاگرام» (Instagram)،  «ردیت» (Reddit) یا حتی . IBM اینا تازه معروفاشونن که از پایتون استفاده می کنن .  هر کدومشونم برای یه کاری و اینکه همیشه دنبال استخدام مهندسای پایتون هستن.


این زبان ماژولاره . یعنی چی ؟ یعین وقتی یه کد نوشته میشه بعدا نمخواد دوباره بیای بنویسیش . میتونی ازش استفاده کنی بدون اینکه دوباره بنویسیش .

 
طبعا import و export کردن ماژولا هم کار چندان سختی نیست .



یه مثال بزنیم از مثلا کارایی که گوگل با پایتون انجام میده .

پیاده‌سازی الگوریتم‌های «هوش مصنوعی»

«موتور اجرای برنامه گوگل» (App Engine Cloud)

 
ه مثال دیگه بزنیم از دراپ باکس :
یه مثال دیگه بزنیم از دراپ باکس :

بالای 90 درصد سورس کدش از «بک‌اند سرور» بگیر تا ، کلاینت دسکتاپ، (website controller logic)، ( API backend) و یه سری ابزارای تحلیلیش به زبون پایتون نوشته شدن .
 

دلیل بعدی محبوبیتش همونطور که اول هم گفتیم …

۳. تناسب و سادگی پایتون برای مبتدی‌هاس :  چرا سادس ؟ چون نگارش ساده ای هم داره .  با پایتون ،  میشه خیلی سریع برنامه‌های قابل استفاده‌ بسازیم . این سرعت حس خوبی رو به برنامه نویس منتقل میکنه . چون خروجی عملکردشو در لحظه به چشم میبینه .

 
 

و در نهایت اینکه، پایتون رو یاد بگیرید و سعی کنید تسلط نسبتا خوبی روش داشته باشید ، چرا که توی حوزه های گسترده و متنوعی کاربردیه و بی شک تسلط روی اون ، شما رو نسبت به دیگران متمایز میکنه . برای یادگیری بیشتر میتونید در دوره های مهندسی پایتون آکادمی دوران شرکت کنید !  امیدوارم هرجایی که هستین موفق باشین و حالتون عالی باشه . منتظر نظرات خوبتون هستم .

آردینی اوخو
دوشنبه 25 بهمن 1400
بؤلوملر :

دپارتمان آموزش گروه دوران

0 گؤروش
یازار:‌

آموزش فناوری اطلاعات را به بزرگترین مجری پروژه های فناوری اطلاعات بسپارید.

گروه دوران یکی از موفق ترین مجموعه شرکت های فناوری اطلاعات می باشد، که با هدف ارائه محصولات وخدمات متنوع در تاسیس گردیده است. این گروه که بیش از 20 سال از تاسیس آن می گذرد با ساماندهی کادری 500 نفره و بهره گیری از دانش روز دنیا، فعالیت گسترده ای در زمینه تولید و ارائه نرم افزارها، تجهیزات و خدمات تخصصی در چارچوب 5 گروه ERP, Security, Network, Telephony, Portal دارد.

حضور پنج تیم تولید، سیستمی، فنی، آموزشی و بازرگانی در قالب یک گروه و از طرفی همکاری نزدیک با شرکت های معتبر بین المللی، توان فنی و اجرایی بالایی را برای این گروه در زمینه اجرای پروژه های بزرگ ملی و آموزشهای آن فراهم نموده است. این گروه از نظر جغرافیایی نیز با بهره گیری از نمایندگی های توانمند خود در داخل و خارج از کشور توانسته است آموزش های خود را در تمامی استانهای کشور و چندین کشور آسیایی، برگزار نماید.

دپارتمان آموزش گروه دوران

برای سازمان های دولتی، خصوصی و افرادی که آموزش کاملا کاربردی و اساتید زبده و نیز هزینه پایین را ارزش می نهند دپارتمان آموزش گروه دوران یک سیستم آموزش حرفه ای در حوزه فناوری اطلاعات میباشد که به طور عمده به رقابت با تمامی آموزشگاه هایی که صرفا یک مرکز آموزش بدون توان فنی و تخصصی می باشند می پردازد و ترکیبی بی نقص ازدسترسی آسان، نهایت کیفیت، قیمت مناسب و تعامل فنی و مشاوره ای با کارفرمایان را ارائه می دهد. دپارتمان آموزش گروه دوران با در اختیار داشتن تجربه‌ زبده‌ترین اساتید متخصص در مدیریت فنی پروژه‌ها و عملیات فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری با بزرگترین پارتنرهای آموزشی خارجی ، توانسته ‌است آموزش‌های تخصصی IT را برای عموم سازمان‌ها و افراد عرضه نماید.

  1. برگزاری دوره های تخصصی برترین برند های IT
  2. ارائه آموزش های تخصصی توسط مدرسین مجرب و دارای مدارک بین المللی و سابقه اجرایی
  3. تدوین استراتژی ها و برنامه توسعه آموزش جهت توانمند سازی پرسنل سازمان‌ها
  4. برگزاری دوره های آموزش کارکنان دولت
  5. دارای رتبه یک شورای عالی انفورماتیک در حوزه آموزش و پژوهش
  6. دارای مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی اموور سیستم و دولت الکتونیک
  7. عضویت کمسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه
  8. برگزاری رویدادهای علمی-تخصصی، سمینارها با همکاری سازمان های معتبر داخلی و بین المللی
  9. ارزیابی توانمندی آموزشی کارکنان و اثر بخشی آموزشی سازمانی
  10. طراحی دوره های تخصصی با توجه به نیاز سازمان ها

آردینی اوخو
یکشنبه 24 بهمن 1400
بؤلوملر :

برگزاری دوره های حرفه ای آموزش شبکه

0 گؤروش
یازار:‌

به طور کلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مفهوم شبکه های کامپیوتری و یا همان Network، به گروهی ایجاد شده از سیستم های کامپیوتری شامل: سخت افزارها، نرم افزار شبکه ای و ابزار و تجهیزات ایجاد کننده ارتباط نظیر کابل های شبکه و یا تجهیزات ارتباطی بی‌سیم می باشد. شبکه های کامپیوتری را می توان به دو بخش اصلی به نام: شبکه های سخت افزاری (Passive) و شبکه های نرم افزار(Active) تقسیم کرد.

شبکه های سخت افزاری شامل تجهیزات فیزیکی مانند: روتر، سویچ، کابل، سرور، استوریج ها و … و شبکه های نرم افزاری شامل تجهیزات و ابزارهایی مانند: سیستم عامل های ویندوزی و لینوکسی، برنامه ها و اپلیکشن ها و … می باشد.

آردینی اوخو
یکشنبه 24 بهمن 1400
بؤلوملر :

آموزش سیسکو

0 گؤروش
یازار:‌

آموزش سیسکو

در صورتیکه بدنبال ارتقا مهارت‌های خود در حوزه شبکه هستید، آموزش سیسکو دوران آکادمی، بهترین راهکار برای نیازهای شما می‌باشد. دوران آکادمی با بهره‌گیری از اساتید مجرب شبکه و لابراتوار اختصاصی آنلاین پذیرای علاقه‌مندان به آموزش سیسکو است. دوره‌های شبکه بصورت کاربردی و در جهت آمادگی علاقه‌مندان برای ورود به بازار کار اختصاصی است.

در آموزش سیسکو و به‌طور کلی دوره‌های شبکه تمرکز بر راه‌اندازی شبکه‌ در بستر سخت‌افزاری است. از دیگر مباحث این دوره‌ها مسیریابی و سوئیچینگ، امنیت، بی‌سیم، مرکز داده، ارتباطات یکپارچه و دیگر محصولات سیسکو و نگهداری و تنظیم سوئیچ‌ها و روترهای سیسکو است.

چرا دوران آکادمی را برای آموزش سیسکو انتخاب کنم؟

با توجه به حضور گروه دوران در بیش از 1000 پروژه سازمانی، امکان معرفی دانشجویان دوره به بازار کار مرتبط به دوره‌ها وجود دارد. دوران آکادمی با استفاده از برترین اساتید داخلی اقدام به برگزاری تمام دوره‌های آموزش سیسکو به صورت برون سازمانی و درون سازمانی نموده است. در پایان هر دوره مدرک معتبر به دانش‌پذیران اعطا می‌گردد.

دوره‌ها بصورت کاملا عملی و کاربردی و با بهره‌گیری از لابراتوار مجهز و آنلاین ارائه می‌شوند، همچنین با شرکت در دوره‌ها از تخفیف در دوره‌های بعدی بهره‌مند خواهید شد.

سطوح و گرایش‌های سیسکو

مدارک سیسکو دارای پنج سطح زیر است:

• Entry
• Associate
• Professional
• Expert
• Architect

سطوح سیسکو دارای هشت گرایش زیر هستند:

• Routing & Switching
• Design
• Network Security
• Service Provider
• Service Provider Operations
• Storage Networking
• Voice
• Wireless

آموزش سیسکو در دوران آکادمی شامل دوره‌های زیر است:

معرفی شرکت سیسکو

آردینی اوخو
شنبه 23 بهمن 1400
بؤلوملر :