douranacademy

آموزشگاه سیسکو

0 گؤروش
یازار:‌

آموزشگاه سیسکو

یک آموزشگاه سیسکو مفاهیم شبکه‌ای جامعی را در سرفصل های تعیین شده CISCO آموزش می دهد، از برنامه های کاربردی شبکه CISCO گرفته تا پروتکل ها و خدمات ارائه شده به آن برنامه ها توسط لایه های زیرین شبکه.

دانشپذیران بعداً در برنامه درسی آموزشگاه سیسکو از شبکه های اساسی به مدل‌های شبکه ای تئوریک و شرکت‌های پیچیده تر پیشرفت خواهند کرد. در هر دوره، دانش پذیران آموزشگاه سیسکو مفاهیم فنی را با پشتیبانی رسانه‌های تعاملی فرا می‌گیرند و این دانش را از طریق یک سری فعالیت‌های عملی و شبیه سازی شده که یادگیری را تقویت می‌کند ، به کار می‌گیرند.

 

دوره های مورد توجه آموزشگاه سیسکو

برنامه آکادمیک توصیه شده الزامات آموزش عمومی را با گزینه هایی برای بهترین آموزشگاه سیسکو ، متمرکز و ترکیب می کند تا اطمینان حاصل شود که دانشپذیران از گواهینامه یا مدرک خود بیشترین بهره را ببرند.

پیشرو های این زمینه:

تجربه و آموزش آکادمی شبکه سیسکو: CCNA

شرکای آموزشگاه سیسکو که طبق برنامه خود این شرکت همگام هستند

مرکز پشتیبانی سیسکو (ASC) به سایر آموزشگاه های سیسکو در مناطق مختلف

مرکز آموزش مربیان سیسکو (ITC)

 

شریک با تجربه آموزشگاه شبکه سیسکو ® که موارد زیر را فراهم می کند:

آموزشگاه Cisco که برنامه درسی مستمر الزامات شغلی دنیای واقعی را در فناوری به موازات هم به روز می‌کند.

معرفی دوره ها و گواهینامه های جدید از طریق Cisco

مربیانی که دارای اعتبار برای آموزشگاه سیسکو در برنامه درسی هستند

به روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی سیسکو

آموزش صدور گواهینامه با تاکید بر مهارت‌های عملی

مطابقت برنامه درسی سیسکو با CCENT

هماهنگی برنامه درسی سیسکو با CCNA

مطابقت برنامه درسی سیسکو با گواهینامه A+

هماهنگ برنامه درسی سیسکو با امنیت+

 

ویژگی‌های مهم یک آموزشگاه همکار شبکه معتبر Cisco

  • مهارت‌های تحلیلی: مدیران برای اطمینان از عملکرد آن‌ها باید شبکه ها و سیستم ها را ارزیابی کنند. بهترین آموزشگاه سیسکو در هر جایی از جهان، باید بیشتر روی مهارت های تحلیلی داوطلبان تمرکز کند. با اطمینان و پیش بینی الزامات جدید با تغییر نیازهای مشتریان.
  • مهارت های ارتباطی: یک آموزشگاه مناسب سیسکو باید مدیران و کارشناسان شبکه را در مشکلات و راه حل های آن‌ها را برای افراد شاغل در فیلد های غیر از فناوری اطلاعات توجیه کنند.
  • مهارت حل مسئله: مدیران باید به سرعت مشکلات ایجاد شده در شبکه های کامپیوتری را برطرف کنند. پس بهترین آموزشگاه Cisco آموزشگاهی است که بر روی حل مساله نیز تمرکز داشته باشد.

 

آموزشگاه سیسکو در سراسر جهان

آموزشگاه سیسکو چندین برنامه CS/IT ارائه می دهد، اما محبوب ترین برنامه Cisco Certified Network Associate (CCNA) است. برنامه چند دوره ای CCNA توسط بیش از 10000 آموزشگاه سیسکو، موسسات آموزشی، کالج‌ها و آموزشگاه های آنلاین سیسکو در بیش از 150 کشور جهان رسمی شده است.

چهار جزء کلیدی در برنامه هر آموزشگاه سیسکو وجود دارد. ابتدا، یک برنامه درسی متمرکز که توسط آکادمی سیسکو طراحی شده و به طور مرتب بر اساس تجزیه و تحلیل وظایف مهندسان شبکه، بر روی اینترنت توزیع می‌شود. همچنین با استانداردهای برنامه درسی بهترین آموزشگاه های سیسکو در سراسر جهان، مرتبط است. برنامه آموزشی شامل مواد یادگیری تعاملی برای مفاهیم کلیدی، تمرینات آزمایشگاهی آموزشگاه سیسکو برای مهارت‌های عملی و یک بسته شبیه سازی شبکه است که دانش پذیران را قادر می‌سازد از محیط‌های مجازی ای استفاده کنند که شامل تجهیزاتی است که دانشگاه های آن‌ها ندارند.

دوم، اساتید آموزشگاه های محلی، دوره ها را به عنوان بخشی از برنامه درسی معمولی در مدرسه خود تدریس می کنند. اساتید می‌توانند مواد درسی را متناسب با محیط و شرایط تنظیم کنند.

سوم، برنامه درسی آموزشگاه سیسکو شامل آزمایشات مبتنی بر استانداردها است که با استفاده از روش‌های روان سنجی مشابه آزمون‌های صدور گواهینامه حرفه ای سیسکو طراحی شده است. مربیان محلی می‌توانند از آزمون‌ها برای اهداف تکوینی و/یا جمع بندی استفاده کنند و می‌توانند آن‌ها را به عنوان بخشی از نمرات دانشپذیران به مناسب محیط خود وزن دهند.

چهارم، برنامه آموزش مداوم، پشتیبانی فنی و صدور گواهینامه آموزشگاه شبکه سیسکو برای افراد شرکت کننده توسط سایر بخش  های محلی معتبر انجام می‌شود، نه سیسکو. بنابراین اساتید یک آموزشگاه پیشرو سیسکو معلمان را در زمینه محتوای دوره و نحوه تدریس، تربیت و پشتیبانی می کنند. این رویکرد باعث شده است که آکادمی های رسمی آموزش سیسکو در کمتر از 10 سال به بیش از 10 هزار آموزشگاه سیسکو در سراسر جهان برسد.

 

مطالعه موردی آماری

در برررسی های انجام شده درباره اینکه چگونه ویژگی های دانش پذیران آموزشگاه سیسکو و شیوه های آموزشی به پیشرفت و اعتماد به نفس مشاغل مرتبط بلا شبکه کمک می‌کند، زیرا این عوامل بر انتخاب ورود به برنامه های دوره های آموزش سیسکو تأثیر می‌گذارد. در مطالعات انجام شده بر روی دانش آموزان دبیرستانی ایالات متحده که با استفاده از تکنیک آماری چند سطحی به نام مدل سازی خطی سلسله مراتبی وارد دوره اول برنامه CCNA می شوند، مشخص شه است که 27 درصد دانش آموزان واجد شرایط ایالات متحده در آموزشگاه سیسکو شرکت کردند (5،392 دانش آموز در 764 دبیرستان).

 

عوامل فردی

اطلاعات جمعیت شناختی (سن و جنس) توسط چندی از بهترین آموزشگاه سیسکو نشان داده است که در هنگام ثبت نام مردان اغلب نسبت به زنان علاقه بیشتری به شرکت در آموزشگاه شبکه Cisco دارند.

همچنین موفقیت تحصیلی قبلی دانش پذیران و مهارت های فنی شبکه را مورد بررسی قرار گرفته است. زیرا این‌ مولفه های آماری درباره شرکت کنندگان آموزشگاه سیسکو اغلب پیش بینی کننده‌ی مهمی برای پیشرفت هستند. بسیاری از مطالعات انگیزه کوتاه مدت و بلند مدت را با پیشرفت مرتبط می‌دانند، بنابراین انگیزه دانشپذیران را در این کلاس های سیسکو ، میل آن‌ها به یادگیری مادام العمر، مورد بررسی قرار می‌گیرد. و هدف شغلی آن‌ها تعیین می گردد. دانش آموزانی که شغلی مرتبط با برنامه آموزشی را انتخاب کرده اند نسبت به دانشجویانی که در مورد اهداف خود بلاتکلیف هستند ، بهتر عمل می کنند. 6 مهارت فناوری، انگیزه کوتاه مدت و انگیزه بلند مدت (تمایل به یادگیری مادام العمر) با استفاده از 3-6 سوال برای هر متغیر (مقادیر آلفا از 0.86 تا .92) اندازه گیری شد. و هدف شغلی یک داوطلب آموزشگاه سیسکو یک جواب غالب بود.

 

چرا باید این برنامه را انتخاب کنیم؟

آموزشگاه سیسکو و در کل تمام شبکه‌های کامپیوتری یک برنامه واحد بصورت حضوری یا آنلاین را ارائه می دهند که به شما آموزش می‌دهد چگونه روترها و سوئیچ های Cisco را در شبکه های محلی و گسترده چند پروتکلی نصب و پیکربندی کنید، عیب یابی اولیه را انجام دهید و عملکرد و امنیت شبکه را بهبود ببخشید.

علاوه بر آموزش مهارت ها ، برنامه آموزشگاه سیسکو ، شما را برای برخی از معتبرترین گواهینامه ها در صنعت IT آماده می کند ، از جمله تکنسین شبکه مجوز Cisco Certified Entry Networking (CCENT) ، Cisco Certified Network Associate (CCNA) و Cisco Certified Network Professional (CCNP)

 

از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در اوایل سال 2020، هر سازمانی مجبور شد برای جبران از دست دادن جلسات حضوری، از نرم افزار ویدئو کنفرانس استفاده کند. این گذار برای برخی شرکت ها و افراد که ممکن بود به اندازه دیگران با فناوری آشنا نباشند، سخت بوده باشد. معلمان و والدین دانش آموزان مدارس ماه ها در مورد مشکلات ذاتی تلاش برای آموزش از طریق صفحه نمایش آنلاین کلنجار رفتند.

سیسکو در این در این اوضاع پیش نمایش جدیدترین ویژگی های خود برای آموزشگاه سیسکو ارائه داد که به دانش آموزان و اعضای هیئت علمی این امکان را داد تا از تجربه یادگیری آنلاین بسیار ایمن و فراگیر فارغ از اینکه در کلاس فیزیکی ، کلاس مجازی یا ترکیبی از این دو باشند، برخوردار شوند.

لزوم بروز رسانی اهالی فناوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه و همگامی با فناوری سیسکو از طریق حضور آنلاین یا فیزیکی دز آموزشگاه سیسکو بیش از پیش احساس شد.

 

ویژگی‌های مشترک آموزشگاه سیسکو

دستورالعمل های اجرایی کلی در تمام آموزشگاه های سیسکو در دنیا و در کشور ما، شامل مفاهیم مربوط به اصطلاحات و پروتکل های شبکه، LAN ها و WAN ها، لایه های مدل OSI، کابل کشی شبکه، روترها، توپولوژی های شبکه، IP آدرس ها، سوئیچینگ و شیوه های مدیریت شبکه است. بهترین آموزشگاه سیسکو در هر منطقه ای، آموزشگاهی است که برای آماده سازی دانش آموزان برای گذراندن موفقیت آمیز در آزمون Cisco Certified Network Associate طراحی شده باشند. ممکن است پس از اتمام دوره های مورد نیاز در آموزشگاه Cisco ، این آزمون یا در یک سایت تست رسمی انجام شود یا توسط خود آموزشگاه معتبر سیسکو انجام شده و مدرک مورد قبول خود نهاد های آن کشور را صادر کنند.

کسانی که تمایل زیادی به بروز رسانی دانش خود از بهترین شرکت شبکه جهان دارند، پس از دریافت مدرک آکادمیک خود در زمینه کامپیوتر یا مدارک مرتبط با فناوری اطلاعات از دانشگاه های جامعه خودشان، با تکمیل علم خود در یک آموزشگاه سیسکو درجه یک ، مشاغل ارزنده ای پیدا خواهند کرد.

دوره های آموزشگاه سیسکو محتوا و ارزیابی، پیگیری عملکرد دانش پذیران، آزمایشگاه‌های عملی و فعالیت‌هایی را برای آماده سازی دانشپذیران برای گواهینامه های استاندارد صنعت شبکه را ارائه می دهد.

بهترین آموزشگاه سیسکو آکادمی ای است که در SWIC شامل دوره های آموزشی تحت آموزش مربی یا ترکیبی با آزمایشگاه های عملی است تا به دانش پذیران نحوه طراحی، ساخت و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری برای مشاغل محلی ، ملی و جهانی را آموزش دهد.

 

نکات برجسته آموزشگاه سیسکو

برنامه آموزشی مقدماتی آموزشگاه Cisco دروازه ای برای مشاغل شبکه های ابتدایی و مشاغل فناوری اطلاعات است. برنامه یک آموزشگاه سیسکو در جهان از طریق مشارکت نوآورانه با موسسات آموزشی سراسر جهان، با هدف ایجاد مجموعه ای از نیروی انسانی آموزش دیده است که می تواند نیاز فزاینده متخصصان شبکه را برطرف کند. آکادمی و یا آموزشگاه سیسکو به افراد امکان می دهد تجربه عملی شبکه ای بر مهارت های سیسکو را کسب کنند که به آن‌ها کمک می کند تا برای مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) آماده شوند. بهترین آموزشگاه سیسکو آموزشگاهی است که افراد را به کار گروهی را تشویق  کند و توانایی حل مشکلات را افزایش دهد. فارغ التحصیلان از برنامه  آموزشگاه سیسکو با مهارتی قابل عرضه که قبل از اولین روز کارشان مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفته است پیشاپیش مواجه می شوند.

 

برنامه منحصر به فرد یک آموزشگاه سیسکو چیست؟

اغلب یک آموزشگاه سیسکو با منابع آموزشی خود شرکت سیسکو، بزرگترین شرکت امنیت و شبکه سایبری در جهان ، پشتیبانی می شود. مسیر آموزشگاه Cisco دانش پذیران را با آموزش های مختلف در زمینه کامپیوتر و شبکه با آموزش در زمینه های زیر ارائه می دهد: ابر، امنیت، بی سیم، عملیات سایبری، صدا و فیلم همکاری، مسیریابی و تغییر و پروتکل های پیشرفته.

برنامه هر آموزشگاه سیسکو به دانش پذیران این فرصت را می دهد تا برای صدور گواهینامه های بسیار معتبر صنعت از رهبران صنعت مانند: Cisco ، CompTIA ، Rackspace Cloud University و Certified Wireless Networking Professional آماده شوند. این‌ برنامه بهترین آموزشگاه سیسکو شامل کلاس های آمادگی صدور گواهینامه در: Cisco Certified Network Associate (CCNA) ، Cisco Certified Network Professional (CCNP) ، CompTIA Cloud Essentials ، Rack Space Cloud U ، CCNA-Cooperation ، CCNA-Security ، Cisco Certified Entry Network network (CCNET) و گواهینامه بی سیم می‌شود.

دانش پذیران آموزشگاه سیسکو همچنین می توانند به طور اختیاری جایگزین هایی را برای کسب Cisco Cyber ​​Ops CCNA- Cyber ​​Ops و Linux Professional Institute Essentials Linux Linux انتخاب کنند. این گواهینامه ها راه دیگری را برای نشان دادن مهارت ها و دانش خود به کارفرمایان بالقوه در اختیار داوطلبان شرکت در آموزشگاه Cisco قرار می دهند.

 

فرصت‌های شغلی مدرک آموزشگاه سیسکو

مسیرهای شغلی در سرار جهان متعدد است، حقوق دریافتی برای یک شخص دوره دیده در بهترین آموزشگاه سیسکو در ایالات متحده برای مهندسانی که کمی تجربه کاری نیز کسب کرده اند، تا عددی شش رقمی قابل افزایش است. با توجه به واقع ، به مهندسان مجرب شبکه 110 تا 140 هزار دلار در شیکاگو پیشنهاد می شود.

اداره آمار کار نشان می دهد که این رشته یکی از مشاغلی است که در دهه آینده سریع ترین رشد را خواهد داشت مشاغل مربوط به سیسکو است. چشم اندازهای شغلی در این زمینه برای داوطلبان آموزشگاه سیسکو بسیار عالی است، به ویژه اینکه این مشاغل کمتر برون سپاری می شوند.

پیش بینی ها نشان داده است این مشارکت ها در آموزشگاه های سیسکو مشاغل حداقل تا دهه 2030 یا بیشتر رایج خواهد بود. اگر شما در اوایل راه حرفه ای شدن شغلی هستید، این را بدانید که در دنیایی قرار دارید که ممکن است لازم باشد خودتان را برای آن آماده کنید. پس با نگاهی دور برد و سودمندانه، در آموزشگاه سیسکو یا هر شاخه و گرایش شبکه مفید شرکت کنید تا مهارت شما در تمام کشورها مورد قبول سازمان ها و شرکت ها باشد.

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/g86534https://zx1.ir/J44gEhttps://yun.ir/5yzw09
https://bit.ly/3G6ZwSahttps://tinyurl.com/vshc6j8hhttps://is.gd/hQQl0W

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

برگزاری دوره های حرفه ای امنیت

0 گؤروش
یازار:‌

  • دوران آکادمی مجری دوره های تخصصی امنیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دارای مجوز آموزش از افتای ریاست جمهوری با افتخار ارائه می نماید.
  • دوران آکادمی با استفاده از برترین و مجرب ترین اساتید داخلی و خارجی اقدام به برگزاری بیش از 100 دوره از مجموعه دوره های امنیت در ایران نموده است.
  • این دوره ها با توجه به موضوع امنیت در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات و جهت آشنایی بیشتر پرسنل محترم سازمان ها، ادارات و ارگان های دولتی و خصوصی برگزار می شود.

02143585266

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

امنیت شبکه

هر فعالیت در دهکده جهانی و سیستم های آنلاین مطمئنا به حفاظت از شبکه داخلی مشاغل خواهد داشت. چون خطرات همیشگی در مقابل اطلاعات و دارایی های مشاغل موجود است. مانند داده های محرمانه یا هر گونه داده ای در مورد پرسنل و مشتریان. اطاعات بسیار حساس و مهم در خصوص تولیدات خدمات و محصولات مشاغل. اکثر خطرات موجود، به شکل ویروس ها، کرم ها و تروجان، جاسوس افزارها و ابزارهای تبلیغاتی جاسوسی، حملات Day، حملات صفر ساعت، حملات انکار حملات، سرقت داده ها و سرقت و سرقت هویت نیز شناخته می شوند.

چرا آموزش امنیت شبکه مهم است؟

امنیت شبکه برای شبکه های خانگی و همچنین در دنیای تجارت مورد مهمی است. اکثر خانه هایی که دارای اینترنت پرسرعت هستند دارای یک یا چند روتر بی سیم هستند که در صورت عدم ایمن سازی مناسب می توان از آن‌ها استفاده کرد. یک سیستم امنیتی محکم شبکه به کاهش خطر از دست رفتن اطلاعات، سرقت و خرابکاری کمک می کند. اما فراتر از امنیت شبکه خانگی که با چند فرمول ساده از جمله مدیریت رمز های عبور، تا حدود زیادی قابل کنترل است، آموزش شبکه در مقیاس بزرگتر و حرفه ای تر، برای سازمان هایی مورد استفاده وسیع است که اطلاعات مهمی برای حفظ و نگهداری دارند و این حتماً نیازمند حضور حرفه ای در دوره های امنیت شبکه و آموزش شبکه در مقیاس وسیع است.

02143585266

پاسخگوی سوالات شما هستیم.

دسته بندی دوره های امنیت

دوره آموزشی Juniper Networks

مزایای دوران آکادمی

دوران آکادمی در جهت حفظ امنیت به صورت چند لایه ای و با استفاده از مراجع بین المللی در 11 دسته گوناگون با بیش از 100 عنوان دوره آموزشی شامل دسته های:

  • فایروال های سخت افزاری
  • مدیریت امنیت اطلاعات
  • دوره های تست نفوذ
  • کد نویسی امن
  • سیستم های کنترل صنعتی
    در خدمت سیستم آموزش و ارتقاع دانش سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و همچنین آینده سازان این مرز و بوم می باشد.

چگونه می توانید تحلیلگر امنیت اطلاعات شوید؟

تقاضای زیادی برای تحلیلگران امنیت اطلاعات وجود دارد. بر اساس پیش بینی ها و آمارهای کار در جهان، فرصت‌های شغلی برای تحلیلگران امنیت اطلاعات بین 2014 تا 2024 ، بیست درصد رشد می کند که بسیار سریعتر از میانگین برای همه مشاغل است.

دانشگاه ها و آموزشگاه های زیادی در جهان، دوره های آموزشی امنیت شبکه و امنیت سایبری فناوری اطلاعات را ارائه می دهند. این دوره ها می تواند به افراد علاقمند در زمینه امنیت شبکه کمک کند تا بتوانند مهارت های کلیدی را که در محافظت از افراد و سازمان ها در برابر آسیب های سایبری مورد استفاده قرار می گیرد، پایه گذاری کنند.

 

به عنوان یک دانش‌پذیر فناوری امنیت، در دوره های امنیت شبکه مباحثی از این قبیل را خواهید آموخت:

  • تضمین و امنیت اطلاعات
  • هک اخلاقی
  • طراحی امنیت شبکه
  • دفاع از شبکه
  • فارنزیک رایانه و شبکه

 

آموزش امنیت شبکه عبارت است از دوره های یادگیری ایمن سازی شبکه کامپیوتری در برابر نفوذگران، اعم از مهاجمان هدفمند یا بدافزارهای فرصت طلب.

امنیت برنامه ها بر حفظ نرم افزار و دستگاه ها بدون تهدید متمرکز است. یک برنامه آسیب دیده می تواند دسترسی به داده هایی را که برای محافظت از آن طراحی شده است ، فراهم کند. یک دوره امنیت شبکه موفق به شرکت کنندگان یاد می دهد که چگونه در مرحله طراحی، درست قبل از استقرار برنامه یا دستگاه ها، امنیت Network خود را تامین کنند.

در دوره امنیت اطلاعات به کارشناسان یاد می دهد که از تمامیت و حریم خصوصی داده ها، چه در زمان ذخیره سازی و چه در هنگام حمل و نقل محافظت کنند.

دوره امنیت عملیاتی شبکه شامل فرایندها و تصمیمات مربوط به رسیدگی و حفاظت از دارایی های داده است. مجوزهایی که کاربران هنگام دسترسی به یک شبکه دارند و رویه هایی که نحوه و محل ذخیره یا به اشتراک گذاری داده ها را تعیین می کند تحت این چتر است.

بازیابی بلایا و تداوم کسب و کار که برای یک شخص در دوره آموزش شبکه نحوه واکنش یک سازمان به یک حادثه امنیت سایبری یا هر رویداد دیگری را که باعث از بین رفتن عملیات یا داده ها می شود را تعریف می کند. فردی که دوره امنیت شبکه را در راستای سیاست های بازیابی بلایا بگذراند، می داند که چگونه سازمان عملیات و اطلاعات خود را بازیابی کند تا به همان ظرفیت قبلی بازگردد. تداوم کسب و کار طرحی است که سازمان در حین تلاش برای فعالیت بدون منابع خاص از آن عقب می افتد.

آموزش امنیت شبکه کاربران نهایی، غیرقابل پیش بینی ترین عامل امنیت سایبری را مورد بررسی قرار می دهد: یعنی اشخاص و افراد. هر کسی می تواند به طور تصادفی با رعایت نکردن شیوه های امنیتی خوب، یک ویروس را به یک سیستم ایمن تر معرفی کند. آموزش امنیت شبکه به کاربران به حذف پیوست های ایمیل مشکوک، وصل نکردن درایوهای USB ناشناس و سایر درس های مهم دیگر برای امنیت هر سازمانی حیاتی است.

 

دلایل اهمیت دوره آموزش امنیت شبکه

 

جرایم سایبری از بین نمی رود:

همانطور که جهان ما از طریق پیشرفت تکنولوژی در ارتباط است، روش‌های هک و حملات سایبری نیز در حال پیشرفت است و این خود لزوم تداوم آموزش امنیت شبکه را نشان می دهد چون عملیات تجاری بستگی زیادی به فناوری و همچنین خدمات به مشتریان، حسابداری، ارتباطات و سایر موارد دارد.

برای اجتناب از ایجاد هشدار، مجرمان سایبری از توسعه کلاهبرداری و حمله برای فریب قربانیان بدون ایجاد اختلال در عملیات تجاری، بسیار باهوش تر شده اند. پس دوره امنیت شبکه هم باید سرفصل های خود را در این رابطه به روز کند.

 

امنیت اطلاعات بهتر:

یک عنصر مهم در برنامه امنیت سایبری هر شرکتی، کنترل های امنیتی و سیاست‌هایی است که برای تجارت آنها سفارشی شده است. از طریق دوره آموزش امنیت شبکه و آگاهی از امنیت سایبری، افراد این مشاغل با روش‌ها، سیاست ها و بهترین شیوه های امنیت فناوری اطلاعات سازمانی آشنا می‌شوند. این دوره امنیت شبکه نه تنها به اطمینان از آگاهی کارکنان از این اصول کمک می کند بلکه آن‌ها را نیز رعایت و درک می کند.

 

فرهنگ امنیت سایبری:

در اصول و مبانی اولیه آموزش امنیت شبکه، عایق بندی اطلاعات حساس تجاری فراتر هر چیزی اهمیت دارد. یک دوره امنیتشبکه کلی و برنامه جامع آگاهی از امنیت، انتظارات روشن امنیت شبکه را برای همه‌ی کارکنان تعیین می کند و کاربران را در مورد نحوه تشخیص بردارهای حمله آموزش می دهد.

 

رضایت کاربران و سهامداران و مشتریان:

نقض داده ها می‌تواند هرگونه اطمینان را که مشتریان در یک شرکت داشته اند از بین ببرد یا مشتریان را ترغیب کند که  تعامل آنلاین با سازمان ها را رها کنند. با سرمایه گذاری در دوره آموزش امنیت شبکه بصورت مبتکرانه و جامع برای افراد شاغل در این زمینه، می توان به راحتی کاربران را از خطرات امنیتی آگاه و در مدیریت داده ها اطلاعات خود را مدیریت کرد.

 

صرفه جویی در هزینه:

خسارات ناشی از یک رویداد مرتبط با امنیت شبکه، می تواند برای شرکت، سازمان و تجارت گران و زیان‌بار باشد. بنابراین، مزایای سرمایه گذاری در دوره امنیت شبکه و آگاهی از امنیت، از نشت هزینه جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی می‌شود.

موارد زیر برخی از عواقب احتمالی است که اگر امنیت Network سازمانی ضعیف باشد:

زیان مالی سازمان

آسیب به شهرت نام تجاری

از دست دادن مشتریان سازمان

اختلالات عملیاتی

ایجاد دعاوی حقوقی

سرقت سایبری مالکیت معنوی (IP)

سرقت اطلاعات شخصی (PII)

به خطر انداختن اطلاعات مشتری، اطلاعات و تجهیزات حساس تجاری

 

افزایش اعتماد به نفس کارکنان و کاهش استرس:

بر اساس مطالعه آزمایشگاه کسپرسکای، 70 درصد از مردم اظهار می کنند که از اخبار نقض داده ها دچار استرس می‌شوند. دوره امنیت شبکه برای کارکنان بخش فناوری اطلاعات سازمان ها و آگاه نگه داشتن کارکنان از آخرین روش‌های تهدید و روش‌های حمله به کاهش اضطراب ناشی از عدم قطعیت امنیت سایبری کمک می‌کند. آموزش امنیت شبکه علاوه بر کاهش استرس، به حذف رفتارهای پرخطر و القای بهترین شیوه های امنیتی در سطح شرکت کمک می کند.

با تأکید بر دوره امنیت شبکه به عنوان اولویت برای تکنسین های شبکه، ابزارها و منابع پیشرفته مورد نیاز برای آموزش کافی در اختیار کارکنان نیز قرار می گیرد. علاوه بر این، مسئولیت مشترک بین کارشناسان Network و کارکنان برای استفاده ایمن از شبکه را امکان پذیر می‌کند.

 

جنایت سایبری در همه جا وجود دارد، تخمین زده می‌شود که یکی از بزرگترین اقتصادهای غیرقانونی جهان باشد. بیشتر جنایات سایبری توسط باندهای جنایتکار سازمان یافته ای انجام می شود که از فناوری پیشرفته برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. دوره امنیت شبکه بدون درنظر گرفتن وسعت سازمان، برای تمام کارشناسان فعال در این زمینه لازم است. این تصور که «سازمان من خیلی کوچک است و نمی‌تواند در رادار مهاجمان قرار بگیرد» یا «ما به هر حال هیچ چیز ارزشمندی برای هک کردن نداریم» یک تصور اشتباه است. هر سازمانی باید به فکر امنیت شبکه خود باشد، دوره آموزش امنیت را برای کارکنان آی تی خود در نظر بگیرد و اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر جنایتکاران سایبری انجام دهد.

 

دوره امنیت شبکه؛ کسب مهارتی که هر کسی قادر به بدست آوردن آن نیست

آموزش امنیت شبکه دوره ای است که0 مهارت هایی را به شما معرفی می کند که هیچ کس نمی تواند به سادگی و راحتی آن را به دست آورد. به همین دلیل است که هر ذهن جوان و خلاقی برای بدست آوردن حرفه در این زمینه تمرکز زیادی دارد.

* کارشناسان امنیت شبکه  با مفاهیم زیادی در دوره شبکه و سایر امنیت ها آشنا هستند که دانستن آنها بسیار جالب است

* آن‌ها به سادگی می توانند مطمئن شوند که متخصصان با رضایت کامل کار می کنند و هر روزمورد جدیدی برای کار دارند

* کار یک متخصص امنیت شبکه چندان پیچیده نیست اما چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد شبکه اصلی ، امنیت شبکه و غیره وجود دارد که باید خود را در جلسات آموزش شبکه به روز کند.

* بسیاری از متخصصان در حال حاضر برخی از پردرآمدترین مشاغل را به دلایلی غیر از مهارت هایی که با گذشت زمان کسب کرده اند، به دست آورده اند

* حرفه ای ها می توانند به راحتی با چند دوره شبکه ، کار تعدادی از ابزارها را یاد بگیرند و بنابراین یک حوزه مفید برای کسانی است که به این کار علاقه دارند.

 

برای شروع هرگز دیر نیست

یکی از بهترین چیزها در مورد آموزش امنیت شبکه این است که هرگز دیر نیست بدانید که می خواهید در این حرفه فعالیت کنید یا خیر.

* افراد زیادی در سرتاسر جهان هستند که این حرفه را پس از 50 سالگی انتخاب کرده اند. در واقع، اگر سابقه فناوری اطلاعات دارید، آموزش امنیت شبکه یا کار بعنوان تکنیسین در این مورد، می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید حتی در دوره بازنشستگی انجام دهید

* نیازی به نگرانی در مورد امنیت شغلی نیست زیرا متخصصان در این زمینه همیشه به طور گسترده مورد درخواست شرکت ها قرار می گیرند و این فقط مستلزم بروز رسانی شخصی با چند دوره آموزش شبکه است

* شما همیشه می توانید به دوره های آموزش امنیت شبکه و سایر گروه های مرتبط  امنیت سایبری بپیوندید و از مزایای استفاده از عرصه امنیت سایبری برای شما استفاده کنید.

 

مهارت‌های مدیریتی و رهبری

متخصصان امنیت شبکه با مدرک مرتبط در این حوزه به سادگی می توانند از مهارت های عالی مدیریتی و رهبری برخوردار شوند.

* درست است که در اکثر برنامه های تحصیلی آکادمیک این مهارت‌ها به دانش‌پذیران معرفی نمی‌شود. با این حال، دوره دیدگان حیطه آموزش شبکه ملزم به ایجاد یک نام و آوازه قوی و رشد در زمینه کاری خود هستند.

* همه ویژگی‌های مناسب مورد نیاز برای به دست آوردن موقعیت شغلی مدیریتی به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط افرادی که به عنوان متخصصان امنیت شبکه کار می کنند، در صورت تکمیل مشارکت در دوره های آموزش امنیت شبکه بدست خواهد آمد.

* انعطاف پذیری بسیار بالایی در مباحث امنیتی سایبری و امنیت شبکه وجود دارد. دوره امنیت شبکه در سرفصل های بسیار گسترده ای برگزار می‌شود و هر شخص با توجه به گرایش خود می تواند آموزش امنیت شبکه را تا سطح تخصصی پیگیری کند.

همه آنچه گفته شد دلیل اصلی این است که چرا در دوره های آموزش امنیت شبکه شرکت کنید. ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد که از قلم افتاده باشد، اما این‌ها بهترین دلایل برای در نظر گرفتن حداقل ها هستند.

در حال حاضر بسیاری از کالج ها و دانشگاه ها در جهان هستند که بهترین برنامه ها را برای کسانی که می خواهند در آینده متخصص امنیت شبکه باشند ارائه می دهند. فقط انعطاف پذیری در این حوزه نیست که به یادگیرندگان کمک می کند تا سرعت خود را در آموزش امنیت شبکه حفظ کنند، بلکه دلایل بسیار زیادی وجود دارد تا هر شخص فعال در این حوزه خود را با فناوری به روز مطابق کند و هر فرد علاقه‌مند به این شاخه از مهندسی فناوری اطلاعات، با شرکت در دوره آموزش امنیت شبکه از مبتدی تا پیشرفته، خود را برای فعالیت در این نقش مهم در بازار کار آماده کند.

برخی از دوره های امنیت

دوره EDRP
0
تماس با ما
دوره آموزشی sans sec 580
0
تماس با ما
دوره sans for 518
0
تماس با ما
دوره SANS SEC 48
0
تماس با ما
دوره SANS SEC 450
0
تماس با ما
دوره SANS FOR 610
0
تماس با ما
دوره SANS FOR 500
0
تماس با ما
دوره SANS SEC 699
0
تماس با ما
sans forensics pack
0
تماس با ما
sans sec 534
0
تماس با ما
دوره FortiGate Pack
0
تماس با ما
دوره F5 BIG-IP Pack 1
0
تماس با ما
دوره EDRP
0
تماس با ما
دوره آموزشی sans sec 580
0
تماس با ما
دوره sans for 518
0
تماس با ما
دوره SANS SEC 48
0
تماس با ما
دوره SANS SEC 450
0
تماس با ما
دوره SANS FOR 610
0
تماس با ما
دوره SANS FOR 500
0
تماس با ما
دوره SANS SEC 699
0
تماس با ما
sans forensics pack
0
تماس با ما
sans sec 534
0
تماس با ما
دوره FortiGate Pack
0
تماس با ما
دوره F5 BIG-IP Pack 1
0
تماس با ما

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/j14071https://zx1.ir/fGOoehttps://yun.ir/024kfc
https://bit.ly/3Dw0ll4https://tinyurl.com/22dd6jachttps://is.gd/5Th03B

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

5 دوره جهت یادگیری لینوکس برای مبتدیان

0 گؤروش
یازار:‌

سیستم عامل لینوکس

شکی نیست که لینوکس یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها برای اجرای برنامه های سمت سرور است. تقریباً دیده شده است  که تمام برنامه های جاوا در لینوکس اجرا می شوند و البته مواردی که  به عنوان سرویس در سیستم عامل های ویندوزی نیز قابل اجرا هستند.

اگر برنامه های مستقلی مانند IDE یا ابزارها را خارج کنید، بیشتر برنامه های جاوا مانند درگاه های پرداخت، سیستم های معاملاتی و سایر برنامه های مالی روی Linux اجرا می شوند.به همین دلیل یادگیری و درک همچنین خط فرمان لینوکس و سیستم عامل ویندوز برای هر برنامه نویس، متخصص IT یا توسعه دهنده بسیارمهم است.

لینوکس یکی از مهمترین مهارت ها است زیرا مدت طولانی در خدمت شما است. این نه تنها شما را به تولید تشویق می کند بلکه به نوشتن اسکریپت های پوسته ای برای اتوماسیون آماده می نماید. همچنین برای بسیاری از مشاغل IT مانند مهندسین پشتیبانی ، آزمایشگران ، توسعه دهندگان ، تحلیل گران تجارت ، مدیران سیستم و حتی مدیران پروژه / محصول ضروری است.

ضرورت یادگیری لینوکس

لینوکس یک ابزار ضرروی است برای برنامه نویسان، دانستن لینوکس می تواند یک برنامه نویس خوب را از یک برنامه نویس متوسط  متمایز کند. یک برنامه نویس خوب اغلب در دستورات لینوکس نیز تبحر دارد.

اگر می خواهید Linux یا UNIX را بیاموزید، هم سیستم عامل و هم خط فرمان، در جای مناسب قرار گرفته اید. دوران آکادمی تمامی دوره های تخصصی لینوکس را که به صورت حضوری، آنلاین و همچنین به صورت تولید محتوا  برای یادگیری علاقمندان به لینوکس با بالاترین کیفیت ارائه می نماید.

این دوره ها در دوران آکادمی با کمترین هزینه برگزار می شود ولی به این معنی نیستند که از کیفیت پایینی برخوردار هستند. این آموزش ها یک مرور خوب از بسیاری از مفاهیم اساسی لینوکس ، از جمله خط فرمان لینوکس و دستورات اساسی مانند find ،grep ،sed ،curl و chmod را ارائه می دهند.

 

 دوره برتر لینوکس رایگان برای مبتدیان

برای یادگیری یک فرمول سه مرحله ای  نیازه!!!

 

به طور کلی ، هر زمان که مجبور به یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید ، یک چارچوب یا کتابخانه یا هر دانش دیگه ای هستید ، سه کار را انجام می دهید :

  • ابتدا با دوران آکادمی تماس بگیرید و از خدمات مشاوره آن استفاده کنید و ثبت نام کنید.
  • دوم، یک کتاب خوب بخرید (البته بروز ترین کتاب ها رو در اختیارتون می گذاریم)
  • سوم، یک پروژه دستگرمی را برای شروع ایجاد کنید.(در این خصوص هم دوران آکادمی تا موفقیت همراه شما هست)

این 3 مورد به شما کمک خواهد کرد  که بسیاری از ابزارها، فناوری ها، چارچوب ها و کتابخانه های مفید را بیاموزید و همچنین پیشنهاد می کنم این موارد را دنبال کنید.

 

در گذشته ، ما برخی از کتابهای خط فرمان لینوکس را در شبکه های اجتماعی دوران آکادمی به اشتراک گذاشته ایم و امروز برخی از دوره های آموزش آنلاین را برای یادگیری لینوکس در سال 2021 به اشتراک می گذاریم.

ابتدا می توانید این دوره ها را بگذرانید و سپس برای یادگیری و تسلط بر مفاهیم لینوکس آن کتاب ها را بخوانید. هنگامی که ایده خوبی به دست آوردید ، می توانید پروژه ای مانند نوشتن اسکریپت پوسته یا موارد دیگر را شروع کنید تا دانش خود را به سطح بالاتری برسانید.

این مقاله شامل دوره هایی برای یادگیری سیستم عامل لینوکس و هم خط فرمان لینوکس است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر کسی که می خواهد لینوکس را بیاموزد می تواند از دوره های دوران آکادمی استفاده کند اما بیشتر برای توسعه دهندگان ، QA ، مدیران سیستم و برنامه نویسان مناسب است.

 

1. مبانی لینوکس برای متخصصان فناوری اطلاعات

این یک دوره مقدماتی خوب در مورد لینوکس است که به شما می گوید لینوکس چیست ، تاریخچه آن چیست و توزیع های مختلف لینوکس به نام های CentOS ، RedHat ، Fedora ، Ubuntu و غیره چیست. اساساً تمام دانش لازم برای یادگیری دستورات لینوکس را در بر میگیرد.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از لابراتور آنلاین دوران آکادمی  استفاده نمایید و برای خود فضای اجرای دستورات Linux با استفاده از دسترسی از راه دور به سیستم عامل لینوکس در آزمایشگاه دوران آکادمی ایجاد نمایید.

پس از راه‌اندازی لابراتور آموزشی ، در این دوره دستورات اساسی Linux مانند نحوه ایجاد و جابجایی پرونده ها و دایرکتوری ها ، نحوه بایگانی و فشرده سازی پرونده ها ، نحوه ترکیب دو یا چند دستور با استفاده از دستور pipe و نحوه هدایت خروجی به فایل.

در این دوره به طور خلاصه ، معرفی خوبی از لینوکس برای مبتدیانی که اولین بار است که نام  Linux را می شنوند می باشد. پس از شرکت در این دوره ، مطمئن باشید که اشتیاق کافی برای یادگیری بیشتر در مورد لینوکس و کسب اطلاعات بیشتر در مورد توزیع لینوکس مورد علاقه خود را خواهید داشت.

 

  1. خط فرمان Linux را بیاموزید: دستورات اساسی

این یک دوره عالی برای یادگیری خط فرمان Linux است. همانطور که قبلاً گفتیم ، خط فرمان ابزاری فوق‌العاده مفید برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان و مدیران است.

 

اگر می خواهید وارد دانش های  Ruby on Rails ، Django  یا  Devops شوید روی این قسمت کلیک کنید.تا به سفارشی سازی و موارد دیگر در یادگیری خط فرمان بسیار به شما کمک کند.

در این دوره ذکر شده ، شما بیشتر دستورات اساسی لینوکس مربوط به مدیریت پرونده ، مدیریت پردازش ، مدیریت سیستم و غیره را فرا خواهید گرفت.آموزش خط فرمان عمدتا برای کاربران لینوکس است. اما کاربران Mac نیز می توانند از مزایای آن استفاده کنند ، اما همه مطالب برای آنها قابل استفاده نیست.

برای مبتدیان، خط فرمان ممکن است دشوار و پیچیده به نظر برسد و نشستن و یادگیری به تنهایی دشوار باشد و این همان جایی است که شما دراین دوره پیشرفت می کنید. این روش به شما آموزش می دهد که چگونه از خط فرمان استفاده کنید و از موارد خسته کننده و غیرضروری که ممکن است هرگز استفاده نکنید ، صرف نظر کنید.

 

  1. بررسی اجمالی فنی Red Hat Enterprise Linux

این یک دوره رایگان لینوکس از خود Red Hat است. در این دوره آموزشی رسمی Red Hat ، استیو بونویل ، معمار برنامه درسی فنی Red Hat Training ، اصول لینوکس را به شما می آموزد و تکنیک های عملی اساسی استفاده از Linux و وظایف مدیریت سیستم را برای متخصصان IT نشان می دهد.

از آنجا که از لینوکس برای میزبانی از برنامه های سمت سرور استفاده می شود ، در فضای ابری و همچنین در کانتینرها که میزبان برنامه های کاربردی در مرکز داده هستند ، این یکی از فناوری های لازم برای متخصصان فناوری اطلاعات شده است و همین افراد علاقه مند به این دوره هستند.

پس از اتمام این دوره لینوکس ، درک خوبی از سیستم عامل لینوکس خواهید داشت. ارائه اساتید دوران آکادمی،  توزیع ها ، پوسته ، هسته ، فضای کاربر ، سلسله مراتب پرونده ، مجوزها و موارد دیگر را پوشش می دهد.

 

آموزشها و پروژه های Linux

این یک دوره جذاب دیگر در لینوکس است که ارائه دهندگان آن سال هاست که با  لینوکس کار کرده اند.

جیسون کانن فعالیت IT خود را از اواخر دهه 1990 به عنوان مهندس سیستم Unix و Linux آغاز کرده است و برخی از تجربه های واقعی لینوکس خود را در این دوره به اشتراک گذاشته است که ما در دوران آکادمی با استفاده از مثال های کاربردی ایشان در این دوره ها مطالب را فارسی سازی و کاربردی کرده ایم.

در این دوره ، شما برخی از کارهای عملی در Linux را می آموزید ، مانند نحوه نصب یک گواهینامه SSL در CentOS Linux و Apache ، نحوه بارگیری تعادل HTTP و ترافیک وب با استفاده از Nginx و نحوه پیکربندی MySQL Master-Slave Replication در اوبونتو لینوکس.

این لابراتورهای عملی به شما کمک می کند تا وارد  دنیای بزرگ لینوکس شوید و به شما اطمینان می دهد که در اتاق سرورهای واقعی کار کنید.

 

Linux را در MAC یا Windows بیاموزید

اگر می خواهید خط فرمان Linux را بیاموزید اما روی Mac یا Windows کار می کند ، این دوره عالی برای شماست.

در این دوره ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید یک سرور لینوکس اوبونتو را در VirtualBox یا Vmware WorkStation راه‌اندازی کنید تا طعم خط فرمان Linux را در خود Mac یا Windows بچشید.

این اولین قدم برای یادگیری دستورات لینوکس است ، به ویژه اگر بیشتر کار خود را در Mac یا Windows انجام دهید. اگرچه متخصص شدن در خط فرمان لینوکس زمان زیادی می برد ، اما داشتن آزمایشگاه بهترین راه برای امتحان این دستورات توسط خودتان است.

مزیت استفاده از VM

همچنین استفاده از VM به عنوان یک جعبه مجازی در Mac یا Windows ایده ای ایمن است زیرا در صورت بروز مشکل می توانید آن را به راحتی حذف کرده و دوباره شروع کنید و از همه مهمتر ، بدون اتصال به اینترنت می توانید آفلاین کار کنید.

در دنیای امروز ، از لینوکس به طور گسترده در زیرساخت های اینترنت برای تأمین انرژی در سرورهای وب ، زیرساخت های Cloud عمومی مانند Amazon AWS ، Microsoft Azure ، Google Cloud و Private Clouds که در OpenStack اجرا می شوند ، استفاده می شود.

بنابراین اگر قبل از شروع کار با سرورهای Cloud بتوانید تجربه اساسی در سیستم عامل لینوکس بدست آورید ، واقعاً ارزش آن را خواهد داشت.

 

اینها برخی از دوره های  آموزشی برای یادگیری آنلاین یا حضوری لینوکس است. همانطور که قبلاً گفتم، لینوکس مهارت لازم برای هر برنامه نویس یا متخصص IT است. اگر لینوکس را بلد باشید می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

 

آموزش لینوکس

همان طور که می‌دانید، لینوکس (Linux)  یک سیستم عامل است. سیستم عامل مجموعه ای از نرم افزارها است که منابع سخت افزاری را مدیریت می کند و محیطی را برای اجرای برنامه ها فراهم می‌کند (درست مثل ویندوز)

اهمیت آموزش لینوکس شاید برای بسیاری از فعالان IT روشن نباشد. شما ممکن است بدون شرکت در دوره لینوکس و کلاً بدون استفاده از لینوکس هم بتوانید کار خود را پیش ببرید، اما نکته ای که در مورد آموزش لینوکس نهفته است این است که مانند ویندوز که در همه جای دنیای آی تی وجود دارد، پس از آن لینوکس فراوانی بسیاری دارد اما باید بگوییم که لینوکس فقط بهترتوانسته است خود را مخفی کند. به هر حال هر دو فناوری از دهه 80 و 90 پیشرفت زیادی داشته اند.

پس مزایای دوره اموزش لینوکس چیست؟ اول از همه، اکثر سرورهای وب از لینوکس استفاده می‌کنند ( دو سوم سرور های وب) مطمئناً اگر تمام کاری که انجام می‌دهید میزبانی «یک وب سایت» است، نیازچندانی به آموزش لینوکس نخواهید داشت. اما شما در اینجا متوقف نخواهید شد، درست است؟

لینوکس به عنوان هسته محیط توسعه بسیار رایج است. همیشه نمی‌توانید کد خود را روی یک دستگاه محلی توسعه داده و آزمایش کنید. شما به یک محیط واقعی نیاز دارید که استفاده از برنامه واقعی شما را در دنیای واقعی شبیه سازی کند. شما نمی توانید کد های آزمایش نشده را وارد مرحله تولید کنید و شرکتی را که در آن کار می کنید به خطر بیندازید، بنابراین باید از یک محیط آزمایشی استفاده کنید و این مستلزم شرکت در دوره لینوکس و رویارویی با آموزش لینوکس است.

 

یکی از مزایای بزرگ شرکت در دوره لینوکس این است که بیشتر چیزهایی که برای یادگیری نیاز دارید اصلا سخت نیست.

– آموزش نحوه نصب بسته های نرم افزاری

– آموزش تفاوت بین توزیع های لینوکس

– نحوه حرکت در ترمینال ، تغییر فهرست ، ایجاد پوشه و دستکاری فایل ها

– آموزش نحوه تنظیم مجوزها

– نحوه استفاده از ابزارهای اساسی برای نظارت بر عملکرد سرور

– چگونگی اقدامات احتیاطی اولیه امنیتی و سرورها

 

بسیاری از کاربردهای دنیای واقعی برای مهارت های اولیه لینوکس وجود دارد. اگر قصد دارید توسعه ای در Ruby on Rails انجام دهید، باید نحوه بسته بندی و پیکربندی آن را برای تنظیم محیط خود بدانید. اگر در حال ایجاد کد برای محیط لینوکس هستید، باید نحوه آزمایش آن را تشخیص داده و خطاهایی را که دریافت می کنید تشخیص دهید.

در دوره لینوکس شما خواهید دید که این سیستم عامل بسیار مستند است. این به طور گسترده در سراسر جهان فناوری استفاده می شود و چندین دهه مستندات آنلاین در دسترس است که بسیاری از آن‌ها در آن مدت تغییر چندانی نکرده است. اگر به مشکلی برخوردید یا با خطایی روبرو شدید، اگر سعی می کنید کاری را انجام دهید و با شکست روبرو می شوید، با دانستن مبانی لینوکس می توانید فقط پاسخی برای مشکل خود جستجو کرده و شانس بسیار خوبی برای یافتن آن داشته باشید.

در مواردی که قادر به یافتن پاسخ آسان نیستید، تعداد زیادی از گروه ها و کانال های متمرکز بر آموزش لینوکس لینوکس در سراسر وب وجود دارد. همچنین انجمن های پشتیبانی لینوکس در دسترس است، که می توانید سوالات خود را با آن‌ها مطرح کنید. با گذشت زمان، پس از گذراندن دوره لینوکس شما بیشتر کارهایی را که باید انجام دهید یاد می گیرید و آشنایی کافی را به دست می آورید تا بتوانید بسیاری از چیزهایی را که نمی دانید را درک کنید.

 

در ویندوز، شما لایه های زیادی از امنیت و ابهام بین خود و آنچه می خواهید انجام دهید، وجود دارد. لینوکس کلیدها را به شما می دهد و شما را در کابین خلبان قرار می‌دهد. در ابتدا دلهره آور است و یک پتانسیل بسیار واقعی برای به هم ریختن همه چیز وجود دارد، که به شما کمک می کند قبل از انجام اقدامات خود فکر کنید، با بحران های خود از طریق گذراندن دوره لینوکس آشنا شوید و مسئولیت پذیری خود را تقویت کنید.

 

آیا آموزش لینوکس بیهودگی هایی نیز دارد؟

این سیستم عامل مزایای زیادی برای توسعه دهندگان دارد، اما آیا دوره آموزش لینوکس اشکالاتی نیز دارد؟

احتمالاً بزرگترین اشکال این است که چیزهایی را بین لینوکس و ویندوز اشتباه بگیرید. با آموزش لینوکس، بسیاری از دستورات ترمینال، راه هایی برای حرکت از طریق خط فرمان را یاد می گیرید. همه اینها به یک شکل کار نمی کنند، یا اصلاً در محیط Windows کار نمی کنند. هنگامی که فقط به رابط های خط فرمان نگاه می کنید، می توانید به راحتی فراموش کنید که در کدام یک کار می کنید و در مواقعی که چیزی ساده کار نمی کند دچار سردرگمی یا سرخوردگی می شوید.

همچنین یادگیری لینوکس آسان است، اما تسلط بر آن دشوار است. اگر به دنبال پیشرفت از نقش توسعه دهنده به سمت مدیریت هستید، ممکن است نیاز به شرکت در دوره لینوکس توام با اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد لینوکس در تمام سطوح نیاز داشته باشید و این می تواند زمان زیادی طول بکشد. در مقایسه با کارشناسی ارشد ویندوز، تعداد کمی از استادان لینوکس وجود دارد.

حیات لینوکس در دنیای منبع باز است، که هم خوب است و هم بد. این خوب است که محیط را برای هر کسی که می خواهد پروژه ای ایجاد کند تا کارایی سیستم های خود را درست کند، باز می کند. و این بد است که جهان مملو از برنامه های رها شده است که به سختی کار می کنند و برای استفاده از آنها نیاز به تغییر و مداخله دستی دارند. سخت افزارهای باطنی تر یا عجیب و غریب ممکن است برای یافتن درایورها سخت تر باشد، ابزارهای قدیمی ممکن است از ویژگی های مدرن پشتیبانی نکنند و غیره…

در 99 درصد مواقع، هر چیزی که به عنوان یک توسعه دهنده کامل نیاز دارید به راحتی در دسترس است و آماده استفاده در لینوکس است. و این بدان معناست که تا زمانی که در آموزش لینوکس از محدوده آنچه اکثر مردم آن را طبیعی می دانند خارج نشوید، مشکلی نخواهید داشت. از محیط های استاندارد با پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنید و در دنیایی مستند با پشتیبانی فراوان خواهید بود. از ابزارهای رایج و مدرن برای توسعه خود استفاده کنید. دوره لینوکس نه تنها کار در محیط، بلکه همکاری را برای شما آسان می کند.

 

آیا واقعاً نیاز به شرکت در دوره لینوکس دارید؟

هم بله و هم خیر. اگر به طور خاص برای محیط ویندوز توسعه می دهید، هرگز نیازی به شرکت در دوره آموزش لینوکس ندارید. اگر می خواهید در ویندوز تخصص داشته باشید، از ASP استفاده کنید و دائماً با .NET کار کنید، کاملاً خوب هستید و نیازی به یادگیری اصول *nix ندارید. درست مانند این که اگر می‌خواهید روی برنامه های iOS تمرکز کنید، هرگز نیازی به یادگیری برنامه نویسی ویندوز ندارید، زیرا آن‌ها هرکدام محیط خاص خود را دارند.

شما به عنوان توسعه دهنده، هرچه بیشتر یاد بگیرید، انعطاف پذیری بیشتری دارید. اگر با لینوکس و ویندوز آشنایی کامل دارید، به عنوان یک فریلنسر مطلوب تر هستید، با سپری کردن دوره لینوکس در کنار تسلط بر ویندوز، به احتمال زیاد به عنوان توسعه دهنده در محیطی ترکیبی استخدام می‌شوید و به طور کلی برای مهارت‌های خود دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد.

دوره لینوکس مانند دوره های هرگونه مهارت یا ابزار دیگر یا بستر زمان می برد. بنابراین، آنچه باید انجام دهید این است که از خود بپرسید که در حال حاضر ارزشمندترین چیز برای شما چیست؟

آیا برای یادگیری و تخصص در محیطی که بتوانید در آن پیشرفت کنید، ارزش قائل هستید و بعداً در اوقات فراغت خود آن را گسترش می‌دهید؟

یا برای یادگیری دانش عمومی عمومی ارزش قائل هستید، بنابراین می توانید بعداً تخصصی را انتخاب کنید؟

هر دوی این‌ها روش‌های معتبری برای نزدیک شدن به یک توسعه دهنده کامل استک هستند. شاید شما به یک محیط بسیار علاقه دارید و علاقه چندانی به یادگیری محیط دیگر ندارید. یا شاید شما فردی کنجکاو هستید و می خواهید تا آنجا که می توانید در مورد همه چیز که می توانید یاد بگیرید. هیچ کدام پاسخ اشتباه نیست. کاری را که می خواهید انجام دهید را انجام دهید. کاری که به نظر شما جالب تر است، آنچه را که می خواهید یاد بگیرید بیاموزید.

ما دوره لینوکس را کسب یک مهارت مهم می دانیم، و به شدت شما را تشویق می کنیم تا آن را بیاموزید تا چشم انداز شغلی خود و درک کلی خود از نحوه عملکرد توسعه را بهبود ببخشید. اگر حداقل اصول اولیه را یاد نگیرید، به احتمال زیاد برای خود مانعی ایجاد خواهید کرد، اما اینکه چقدر تصمیم می گیرید به موضوع بپردازید، به شما بستگی دارد.

دیر یا زود، شما در محیط خود با لینوکس روبرو خواهید شد. آنچه در آموزش لینوکس مهم است این است که چگونه می توانید در صورت وقوع اتفاقی، آن را اداره کنید.

 

دوران آکادمی دریچه ای از فرصت ها را برای شما باز می کند زیرا بر این موضوع تکیه می کند که بیشتر برنامه های واقعی در یک سرور لینوکس اجرا می شوند. و بهترین قسمت یادگیری در دوران آکادمی این است که برای یادگیری مفهوم لینوکس برای مدت طولانی در خدمت شما خواهد بود.

 

سایر دوره های دوران آکادمی برای برنامه نویسان

  • دوره برای یادگیری ساختارها و الگوریتم های داده
  • دوره چارچوب بهاری برای توسعه دهندگان جاوا
  • دوره آموزش آنلاین برای یادگیری  Angular
  • دوره آنلاین برای یادگیری Core Java
  • دوره برای یادگیری Maven و Jenkins
  • دوره برای یادگیری پایتون از ابتدا
  • دوره برای یادگیری Big Data و Apache Spark
  • دوره برای یادگیری Git و Github
  • بهترین دوره برای یادگیری رایانش ابری

 

با تشکر از شما برای خواندن این مقاله تا کنون. اگر این دوره های لینوکس را دوست دارید ، لطفاً با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید. اگر سوال یا بازخوردی دارید ، لطفاً با ما به اشتراک بگذارید.

 

! اگر شما فقط می خواهید با یک دوره برای یادگیری DevOps شروع کنید، با ما همراه باشید و سطح شغلی خود را بالا ببرید.

! اگر از قبل لینوکس را می‌دانید و به این فکر می کنید که چگونه می توانید بهره وری و سرعت خود را بهبود ببخشید ، می توانید با ما در دوره های پیشرفته همراه باشید.

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/f94263https://zx1.ir/BiPCXhttps://yun.ir/eae77f
https://bit.ly/3BvAPMthttps://tinyurl.com/yaw8nzszhttps://is.gd/GZvT1c
اشتراک گذاری:   

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

دوره مهندسی تست نفوذ شبکه (Network Pentest Engineering)

0 گؤروش
یازار:‌

تست نفوذ GIAC

دوره  GIAC Penetration Tester(SANS560) توانایی یک متخصص را در انجام صحیح تست نفوذ با استفاده از بهترین تکنیک ها و روش های عملی تایید می کند. دارندگان گواهینامه GPEN دانش و مهارت لازم را برای بهره برداری و مشارکت در شناسایی دقیق و همچنین استفاده از رویکرد فرآیند محور برای پروژه های آزمایش نفوذ دارند. گواهینامه GIAC Exploit Scientist and Advanced Penetration Tester(SANS660) توانایی یک حرفه ای را در یافتن و کاهش نقص های امنیتی مهم در سیستم ها و شبکه ها تأیید می کند. دارندگان گواهینامه GXPN دارای مهارت هایی برای انجام آزمایشات نفوذ پیشرفته و مدل سازی رفتار مهاجمان برای بهبود امنیت سیستم و دانش برای نشان دادن ریسک تجاری مرتبط با این رفتارها هستند.

 

شرح دوره SANS 560

“همه متخصصان امنیتی باید تاکتیک ها و اصول حمله مدرن را درک کنند. به عنوان یک مدافع ، واکنش دهنده به حادثه یا تحلیلگر قانونی ، درک آخرین حملات و تحلیل ذهن مهاجم مهم است. در این دوره ، نفوذگران شامل تیم های قرمز (Red Team) و سایر متخصصان امنیتی تهاجمی ابزارها و تکنیک هایی را برای افزایش تأثیر و اثربخشی کار خود خواهند آموخت. گروه دوران به عنوان مجری و مشاور پروژه های بزرگ تست نفوذ ، مفتخریم که سالها تجربه امنیتی خود (اعم از تهاجمی و دفاعی) و همچنین شبکه / سیستم را به در اختیار شما دانش پذیران قرار دهیم . ما در دوران آکادمی قصد داریم یک دوره تست نفوذ ارزشمند و تاثیرگذار را برای آموزش نکات جدید به تست نفوذگران با تجربه به کمک به آماده سازی تسترهای نفوذ جدید و ارائه زمینه برای هر کسی که با تسترهای نفوذ ، تیم های قرمز یا حتی مخرب سروکار دارد، ارائه دهیم.

 

“درک کامل تکنیک های ارزیابی امنیت / تست نفوذ یک سرمایه کلیدی برای هر متخصص امنیت سایبری است. برای اینکه مدافع بهتری شوید ، باید جرم را درک کنید. این دوره مهارت های اساسی را برای افرادی که می خواهند خود را به عنوان آزمایش کننده نفوذ معرفی کنند ، ارائه می دهد. بسیار مفتخرم که SEC560 را به عنوان دوره تست نفوذ گل سرسبد SANS در طول بیش از 10 سال تجربه تست نفوذ توسعه داده و حفظ کرده ام.

 

شرح دوره SANS 660

هنگام انجام یک آزمایش نفوذ عمیق ، ما اغلب با موقعیت هایی روبرو می شویم که نیاز به راه حل های پیچیده و منحصر به فرد برای حمله موفقیت آمیز دارد و از فعالیت های مهاجمان پیچیده دنیای واقعی تقلید می کند. بدون مهارت های شناسایی و پیاده سازی آن راه حل ها ، ممکن است یک آسیب پذیری عمده را از دست بدهید یا تاثیر تجاری آن را به درستی ارزیابی نکنید. پرسنل سیستم هدف به شما تکیه می کنند تا به آنها بگویید که آیا محیطی امن است یا خیر. مهاجمان تقریباً همیشه یک قدم جلوتر هستند و به طبیعت ما تکیه می کنند تا خود راضی باشند ، حتی با توجه به کنترل هایی که ما برای استقرار آنها بسیار تلاش کردیم. این دوره به منظور جلوگیری از اشتباهات دیگران، آموزش ترفندهای پیشرفته برای ارزیابی دقیق یک هدف و آموزش مهارت های لازم برای استفاده از توسعه به شما آموزش داده شده است.

 

مدت : 80 ساعت

پیشنیاز دوره :

 

مخاطبان :

  • کارشناسان و مدیران امنیت شبکه
  • کارشناسان و مدیران تست نفوذ
  • نفوذگران شبکه
  • علاقمندان به حوزه تست نفوذ

SEC560.1: Comprehensive Pen Test Planning, Scoping, and Recon

SEC560.2: In-Depth Scanning

SEC560.3: Exploitation

SEC560.4: Password Attacks and Merciless Pivoting

SEC560.5: Domain Domination and Azure Annihilation

SEC560.6: Penetration Test and Capture-the-Flag Workshop

SEC660.1: Network Attacks for Penetration Testers

SEC660.2: Crypto and Post-Exploitation

SEC660.3: Python, Scapy, and Fuzzing

SEC660.4: Exploiting Linux for Penetration Testers

SEC660.5: Exploiting Windows for Penetration Testers

SEC660.6: Capture the Flag Challenge

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/r62996https://zx1.ir/BriOYhttps://yun.ir/ayvvac
https://bit.ly/3wLGrkbhttps://tinyurl.com/r9axkfa2https://is.gd/xldm3Y

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

دوره Docker Administrator

0 گؤروش
یازار:‌

دوره Docker Administrator

DevOps یک ساختار و روش فکری است که در آن سرعت، پایداری و کیفیت از ارکان اصلی آن به شمار می روند. در این چرخه لازم است تا فاصله بین تیم های توسعه دهنده نرم افزار و عملیات و پشتیبانی به حداقل برسد.  یک دیدگاه جهت نیل به این هدف این است تا تیم توسعه دهنده و عملیات در یک بستر یکسان کار کنند و شبهاتی که در خصوص کارکرد متفاوت یک نرم افزار یکسان در محیط های مختلف وجود دارد از بین برود. چنین راهکاری هرچند به وسیله امکانات و تکنولوژی های مجازی سازی تا حدی رفع شد، ولی کندی این روش موجب شد تا Container ها بتوانند خودنمایی کنند. در میان Container های مختلفی که وجود دارند، Docker نقشی بسیار اساسی در دنیای امروز تکنولوژی دارد. سهولت استفاده از آن، امکانات بسیار زیاد و پیشرفته و سازگاری آن با نرم افزار کنترل چرخه Continuous Integration موجب شده است تا به عنوان رکن اساسی و پرکاربرد در میان Container ها، تلقی شود.

محتوای دوره

در این دوره به کلیات Container ها اشاره ای خواهد شد. سپس به صورت عملی به یادگیری مفاهیم و کاربرد های Docker و انطباق آن با سایر ابزار ها در حوزه DevOps خواهیم پرداخت.

پیش نیاز دوره

LPIC-1

مخاطبین دوره Docker Administrator

    • علاقه مندان به لینوکس
    • تمامی متخصصان، مدیران و راهبران لینوکسی
    • متخصصان مجازی سازی
    • مهندسین شبکه
    • مدیران سرور

مزایای دوره

  • ارائه مدرک معتبر
  • برگزاری دوره ها بصورت کاملا عملی
  • استفاده از لابراتور مجهز
  • استفاده از برترین اساتید داخلی و با مدرک بین المللی
  • با توجه به حضور گروه دوران در بیش از 1000 پروژه سازمانی، امکان معرفی دانشجویان دوره به بازار کار مرتبط به دوره ها
  • تخفیف جهت حضور در دوره های بعدی
  • دریافت مدرک بین المللی مرتبط

سرفصل دوره

 

احتمالاً برای تسلط بر توسعه مدرن و اکوسیستم DevOps باید بسیاری از فناوری ها را بیاموزید ، دوره آموزش Docker (و البته تنظیم و اکوسیستم کانتینرها) یکی از مهارت های مهمی است که امروزه باید در برنامه های خودتان آن‌ها را بگنجانید.

Docker یک ابزار عالی و قدرتمند است که دنیای فناوری اطلاعات را برای استفاده از ویژگی های آن در تلاش است. بدون درک واضح از اینکه داکر چیست و چه کاری انجام می‌دهد، راهی وجود ندارد که بدانید آیا باید از آن در محیط خود استفاده کنید یا خیر. دلایل زیادی بر اهمیت دوره آموزش داکر وجود دارد تا بتوانید از آن در اتاق سرور خود استفاده کنید.


چرا آموزش داکر مهم است

توسعه برنامه های کاربردی امروزه فراتر از نوشتن کد است. چندین زبان، چارچوب، معماری و رابط های ناپیوسته بین ابزارها برای هر مرحله از چرخه زندگی وجود دارد. این امر کار را پیچیده تر و چالش برانگیزتر می کند. دوره داکر استفاده از ظروف به ساده سازی و تسریع گردش کار کمک می کند، و آموزش داکر به توسعه دهندگان این آزادی را می دهد که با انتخاب ابزارها، دسته برنامه ها و محیط های استقرار، نوآوری های پیوسته داشته باشند.

آموزش Docker مجموعه ای دوره های شامل محصولات Platform-as-a-Service (PaaS) است که از مجازی سازی سطح سیستم عامل برای ارائه نرم افزار در ظروف استفاده می کند. دوره Docker مباحثی پیرامون یک پلت فرم و ابزار بسیار محبوب برای ساخت، توزیع و اجرای ظروف است. Kubernetes یک سیستم ارکستراسیون کانتینر برای ظرفیت های دوره Docker است که به منظور هماهنگ سازی خوشه های گره در مقیاس تولید به شیوه ای موثر است.

دوره آموزش داکر برای شما موضوعاتی را روشن می کند که برنامه های کانتینر شده در مقایسه با ماشین های مجازی از حافظه بسیار کمتری استفاده می کنند، سریعتر راه اندازی و متوقف می شوند و حتی می توانند به میزان قابل توجهی در سخت افزار میزبان خود بسته بندی شوند.


اولویت های برنامه‌نویسان امروز

امروزه DevOps در درجه پر اهمیتی برای بسیاری از برنامه نویسان قرار دارد. Docker و Kubernetes این روزها نه تنها برای بهبود بهره وری و ایجاد برنامه های کاربردی بهتر، بلکه از منظر مقیاس پذیری و مدیریت کارآمدتر منابع نیز ضروری هستند. صرف نظر از اینکه شما توسعه دهنده ، پژوهشگر داده، مهندس محصول، مهندس نرم افزار هستید یا در هر کار دیگری تخصص دارید، آشنایی در حد یک دوره آموزش داکر باعث راحت بودن با Docker و Kubernetes می شود که این موضوع شما را تا حد زیادی جلو می‌برد.


دلایل اصلی برای استفغاده از دوره آموزش داکر

Docker و  Kubernetes یکی ازمحبوب ترین و رایج ترین ابزارهایی هستند که برای کار با کانتینرها استفاده می شود. آموزش داکرمی تواند پتانسیل درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و شما را به یک قطب پر تقاضا در بازار کار تبدیل کند.

افزایش عظیم در تعداد برنامه‌های کاربردی در حال انتقال به زیرساخت های ابری وجود دارد که برای انجام فرآیندهای مورد نیاز به متخصصان ماهر و دوره دیده در آموزش Docker  نیاز دارد.

ظرف سازی (کانتینر) به امنیت بیشتر برنامه ها کمک می کند و امنیت نیاز به ساعت دارد. همچنین به توسعه سریع تر کمک می کند و روند توسعه و انتشار کد را تسریع می کند.

سازمان‌ها شروع به سرمایه گذاری گسترده بر روی ابزارهای بومی برای ساده سازی عملیات در مقیاس می کنند. در میان سازمان هایی با 1000 میزبان یا بیشتر، بیش از 47 درصد داکر را پذیرفته اند. این یک دلیل بزرگ برای استقبال از آموزش داکر است.

البته آموزش داکر دیگر به عنوان یک فناوری مستقل ارائه نمی‌شود، اما یک استراتژی کانتینریشن بزرگتر معمولاً در حال اجرا است که شامل تنظیم خودکار حجم کار، معمولاً با استفاده از Docker و Kubernetes است.

در سازمانهایی که خودشان را با آموز های داکر منطبق کرده اند و آن را را پذیرفته اند، استقرار آن‌ها بطور پیوسته تا 75 درصد افزایش یافته است. در شرکت هایی که Docker را پذیرفته اند، عمر متوسط ​​کانتینر ها حدود دو روز است. بنابراین، کانتینر ها در مقایسه با میزبان‌ها چندین برابر سریعتر خرد می‌شوند. Kubernetes این طول عمر را حتی کوتاه تر می‌کند.

دوره داکر به طور موثری ظروف(کانتینر) همکاری نزدیکتری بین DevOps و امنیت ایجاد می کنند، به ویژه اینکه ظروف و Kubernetes به یکپارچه سازی زیرساخت ها و امنیت کمک می کنند و پذیرش آن‌ها را برای سازمان ها جذاب تر می کند.

ازآن جهت دوره آموزش داکر برای آینده بسیار مهم است که برای ماندن در دنیای فناوری آمده اند و به سمت این حرکت می کنند که  بیشترین تقاضا برای فناوری در بازار را داشته باشند. دوره آموزش داکر و کوبرنتیز و تسلط بر این دو پلتفرم نه تنها به شما در تولید نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی بهتر کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می کند تا در حرفه خود پیش بروید و از دیگران متمایز شوید.


دوره داکر چه کمکی به برنامه نویسان می‌کند

دوره داکر کمک بزرگی برای برنامه نویسان است، به ویژه هنگامی که برنامه جدیدی را شروع می کنند. آموزش  dockerاغلب راه اندازی برنامه خود در IDE و اجرای آن از طریق دستگاه Windows یا Linux در جایی که در حال توسعه هستند به دلیل وابستگی هایی مانند سیستم عامل یا کتابخانه خاص، که فقط در نسخه های خاص سیستم عامل موجود است البته ممکن است مشکل باشد.

با آموزش دوره Docker ، شما می توانید برنامه خود را به عنوان یک تصویر Docker ارسال کنید، و اعضای تیم شما می توانند برنامه را با اجرای تصاویر Docker به عنوان یک کانتینر شروع و اشکال زدایی کنند. این امر زندگی برنامه نویس را آسان می کند. Docker همچنین به DevOps کمک می کند زیرا استقرار و مقیاس بندی را ساده می کند و به همین دلیل است که هر مهندس DevOps باید دوره Docker را در سال 2021 بگذراند.

این ساده سازی توسعه، استقرار، مقیاس پذیری و DevOps دلایل مهمی برای شرکت در دوره آموزش Docker در سال 2021 است، اکنون که اصل موضوع را می دانید، کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم تا بفهمیم چرا دوره Docker یک ابزار ضروری برای برنامه نویسان و متخصصان DevOps است.

با حرکت هر سازمانی به سمت ابر، مدل کانتینر در سال‌های آتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود و شرکت در دوره داکر و کوبرنتس نقش بسزایی در توانایی استقرار و اجرای نرم افزار از Cloud خواهند داشت.

به همین دلیل است که برای برنامه نویسان و مهندسان DevOps بسیار بسیار مهم است که دوره آموزش Docker و Kubernetes را یاد بگیرند تا در کار فعلی خود به خوبی عمل کنند و یک مهارت فنی مورد نیاز را به رزومه رنگارنگ خود اضافه کنند، و اگر در این مورد جدی هستید، من به شما توصیه می کنیم درمورد دوره های آموزش داکر و کوبرنتز جدیت بیشتری به خرج دهید.


تفاوت بین ماشین مجازی و داکر

بسیاری از توسعه دهندگان اغلب بین VM و یک کانتینر Docker دچار اشتباه می‌شوند. اما باید توجه کرد که هر دو چیز کاملاً متفاوتی هستند. ممکن است شبیه به هم باشند، اما مهمترین تفاوت بین ماشین مجازی و داکر این است که میزبان فیزیکی زیربنایی و منابع آن در کانتینر ها به اشتراک گذاشته می شود.

اولین سوال برای یک داوطلب دوره داکر این است که برنامه نویسان چگونه می‌توانند از Docker استفاده کنند؟ خوب، برای استفاده از Docker باید آن را نصب کنید. پس از نصب داکر، می توانید دستورات فراگرفته شده در دوره docker را برای ایجاد یک فایل داکر که حاوی آموزش ایجاد یک تصویر Docker است ، اجرا کنید.

همانطور که در دوره های آموزش داکر درباره تصویر داکر شرح داده می شود، این یک فایل اجرایی (مانند یک tarball بزرگ) است که شامل همه چیزهایی است که برنامه شما برای اجرا نیاز دارد، از جمله سیستم عامل‌ها، کتابخانه های شخص ثالث، پیکربندی و سایر وابستگی‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه شما.

این از اصول اولیه در تمام دوره های آموزشی داکر است که شما با اجرای دستور docker build که Dockerfile شما را گرفته و یک تصویر Docker ایجاد می‌کند ، یک تصویر docker ایجاد می‌کنید.

این دستور در حال ساخت یک تصویر Docker از فایل docker myapp است که در فهرست فعلی موجود است. این لایه دارای چندین لایه است که روی هم چیده شده و به عنوان یک شیء واحد نشان داده شده است. یک تصویر docker با استفاده از یک فایل docker ایجاد می شود، که البته در جلسات پیشرفته تر دوره آموزش داکر به این موضوع پرداخته می‌شود.


آسان سازی توزیع برنامه

همانطور که در دوره های آموزش داکر به آن اشاره می‌شود، با استفاده از یک رجیستری docker ، بسیار راحت می توان یک برنامه را روی یک سیستم جدید قرار داد با فرض اینکه شما تصویر Docker به علاوه موتور Docker را نصب کرده باشید.

این امر توزیع برنامه خود را در بین دیگران بسیار آسان می کند در آموزش داکر خواهید دانست که تنها کاری که باید در این مورد انجام دهید ساختن یک تصویر Docker و بارگذاری آن در یک رجیستری مانند DockerHub است.

ما در دوره داکر ، در موارد زیادی از این برنامه برای استقرار برنامه های دیگر شرکت ها یا پروژه های منبع باز برای دانشپذیران استفاده می‌کنیم. از آنجا که دانشپذیران دوره آموزش داکر تمام کارها را برای ساختن تصویر انجام می‌دهند، فقط نکته باقیمانده این است که نگران استقرار آن بر روی سیستم خود باشند.

در حالی که بسیاری اعتقاد دارند، یک دوره آموزش Docker یک آموزش جامع از یک پلت فرم فوق العاده است و بسیاری از مشکلات نرم افزاری را حل می کند، اما باید به این نکته هم اشاره کرد که این آسان سازی، چندان بی هزینه هم نخواهد بود.

غالباً کدگذاری و توسعه دارای پیچیدگی بیشتری است، به ویژه اگر تصویر در حال اجرا (که کانتینر نامیده می شود) باید با سیستم عامل میزبان تعامل داشته باشد.


فراگیری داکر؛ بعنوان یک الزام

از اواخر سال 2020، دانستن داکر و گذراندن حداقل یک دوره داکر برای مشاغل علوم فناوری داده تقریباً اجباری شده است. هیچ کس نمی گوید شما حتماً باید متخصص شوید و تمام دوره های آموزش داکر را کاملاً بگذرانید. اما یادگیری اصول اولیه آن ضرری ندارد.

البته شما می توانید برنامه ها را به نسبت وابستگی های خود به آن‌ها طبقه بندی کرده و آن‌ها را به صورت یک بسته واحد مستقر کنید. اما اینکه چرا باید به دوره داکر اهمیت بدهید؟ زیرا وقتی که گفته می‌شود «روی دستگاه من کار می‌کند» به این معنی نیست که روی بقیه دستگاه ها هم کار می کند. با دوره آموزش Docker ، می‌توانید مطمئن باشید که برنامه ای که روی دستگاه شما کار می کند روی بقیه کار می کند یا خیر؟

آموزش Docker را به عنوان یک ماشین مجازی بدون سیستم عامل در نظر بگیرید دوره  Docker به شما در استفاده از برنامه های کاربردی اجازه می دهد تا از هسته مشابه سیستمی که روی آن کار می کنند استفاده کنید. در نتیجه، هم عملکرد را افزایش می دهید و هم حجم فایل را کاهش می دهید. و این یک فرآیند برد – برد است.

البته این الزام تا حدودی نیز از آن جهت توصیه می‌شود که شما بعد از شرکت در دوره آموزش Docker خواهید دید که این دوره برای شما چقدر آسان است! و از این موضوع شگفت زده خواهید شد.

زمانی که در دوره داکر آموختید که داکر چیست و چرا در علم داده تا این حد مهم و مفید است. شما اولین برنامه خود را ساخته اید و عملکرد آن را تأیید کرده اید. این ساده ترین راه حل برای استقرار برنامه ها و مدل های یادگیری ماشین در تولیدات است.

دوره آموزش داکر تقریباً همیشه پیش نیاز مشاغل علم داده است. البته دانشمندان داده که DevOps را انجام می دهند آنقدرها هم طرفدار ندارند، اما شرکت در حداقل یک دوره داکر و یادگیری اصول اولیه آن نمی تواند ضرری داشته باشد. در دوره آموزش های داکر مهارت های کاربردی Docker را خواهید آموخت تا به شما در مقابله با چالش های فناوری اطلاعات مدرن، از مهاجرت به رایانش ابری و سرویس‌های کوچک تا مدیریت سیستم های قدیمی کمک کند. در کنار شرکت در دوره Docker سعی کنید یک راهنمای سریع و آسان برای موارد ضروری Docker که هر روز از آن استفاده می کنید داشته باشید.

 

دوران آکادمی زیر مجموعه گروه دوران، مجری برگزاری دوره Docker Administrator در قالب آموزش شبکه به صورت آموزش آنلاین و حضوری با بهره گیری از لابراتور آنلاین اختصاصی بهمراه گواهی معتبر ارائه می‌شود. این دوره یکی از زیرمجموعه های دوره Linux بشمار می آید.

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/e56544https://zx1.ir/QMeE7yun.ir/oeeyme
https://bit.ly/3Dafitrhttps://tinyurl.com/yjmph26khttps://is.gd/Q2usQD

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

گیت چه کاربردی دارد؟

0 گؤروش
یازار:‌

آشنایی با Git : گیت چه کاربردی دارد؟

گیت مخفف واژه GNU Interactive Tools در زمان توسعه نرم‌افزار باید تغییرات ایجاد شده در کد متن ردیابی شود. گیت (Git) این امکان را برای برنامه‌نویس فراهم می‌کند که در مورد وضعیت سیستم توزیع متن باز اطلاع کسب کرده و تغییرات ایجاد شده را ردیابی کند. این سیستم نخستین بار در سال ۲۰۰۵ برای توسعه هسته لینوکس راه‌اندازی شد و حالا به طور گسترده، از آن برای هماهنگ کردن مجموعه خاصی از کار با برنامه‌نویسان استفاده می‌شود. امروزه گیت یک سیستم بسیار محبوب است که به دلیل یکپارچه کردن داده‌ها مورد توجه برنامه‌نویسان قرار گرفته است.

 

در این مقاله قصد داریم با این سیستم و نحوه عملکرد آن آشنا شویم؛ همراه ما باشید.

 

Git چیست؟

گیت یک فناوری کنترل نسخه است که تغییرات فایل‌های کد متن را ردیابی می‌کند. از محیط گیت عموما برای مدیریت کد منبع در توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود. در سیستم Git برنامه‌نویس می‌تواند به راحتی فایل تغییر کرده را به نسخه قبلی برگرداند و فایل‌های حذف شده را بازیابی کند. به عبارت دیگر Git یک سیستم ردیاب تغییر پرونده است که همه جزئیات پرونده را در یک پوشه یا مخزن ذخیره می‌کند. به زبان ساده‌تر Git به ردیابی تغییرات کمک می‌کند و به عنوان سیستم کنترل بازنگری توزیع‌شده، داده‌ها را به صورت یک‌پارچه  ذخیره می‌کند و این امکان را برای اعضای یک گروه فراهم می‌کند که به طور هماهنگ و با هم، روی یک پرونده و چند فایل کار کنند.

 

در ادامه با بخش‌های مختلف Git آشنا می‌شویم:

 

طراحی

طراحی این سیستم برای حفظ یک پروژه گسترده توسعه یافته است و از انشعاب و ادغام پشتیبانی می‌کند. Git دارای ابزارهای خاصی است که امکان تجسم و مرور سابقه توسعه غیر خطی را فراهم می‌کند.

 

پیاده‌سازی

Git در ابتدا در لینوکس توسعه پیدا کرد، اما در حال حاضر از ویندوز، MacOS و Solaris نیز پشتیبانی می‌کند.

 

سرور Git

Git یک سیستم کنترل نسخه توزیع شده است و می‌توان از آن به عنوان سرور اختصاصی استفاده کرد. این سرور امکان اضافه کردن ابزارهای کنترل دسترسی، مدیریت مخازن مختلف و نمایش محتویات مخزن و پوشه گیت از طریق وب را فراهم می‌کند.

 

چند اصطلاح برای آشنایی بهتر با گیت و نحوه عملکرد آن

برای اینکه بهتر با Git و ساختار آن آشنا شویم، باید مفاهیم زیر را درک کنیم:

 

سیستم متن باز

Git یک سیستم متن باز است. اصطلاح متن باز به این معنی است که کد متن اصلی به راحتی در دسترس کاربر است و امکان اصلاح آن وجود دارد.

 

سیستم توزیع‌شده

مخزن یا پوشه Git در رایانه برنامه‌‌نویس و در سرور ذخیره می‌شود و در نتیجه در یک شبکه توزیع‌شده و جدا از سرور مرکزی، قابل دسترسی است.

 

سیستم کنترل

منظور از سیستم کنترل، امکان ردیابی داده‌ها در Git است. هر زمانی که یک کد به مخزن یا پوشه افزوده شود، کد داخل پوشه Git تغییر می‌کند. افزون بر خود سیستم، توسعه‌دهندگان هم می‌توانند کد خود را به پوشه اضافه کنند. همه این تغییرات از طریق مکانیزم کنترل نسخه، در حافظه سیستم ذخیره می‌شود و قابل ردیابی است.

 

گیت (Git) چه کاربرد و مزایایی دارد؟

در یک سازمان می‌توان از Git برای بخش‌های بازاریابی، نیروی انسانی، طراحی، پشتیبانی و … استفاده کرد. فواید استفاده از Git به شرح زیر است:

 

امکان ایجاد تغییرات و ارائه شرح تغییرات در یک فهرست

به‌روزرسانی در مخزن محلی و ادغام از راه دور آن با یک شاخه دیگر

مناسب برای پروژه‌هایی که بیش از یک نفر روی آن کار می‌کند و ایجاد تعامل میان اعضا در پروژه‌های گروهی

امکان اضافه کردن برچسب‌ها به هر نسخه نرم‌افرار

ارائه تاریخچه و امکان مطالعه و بررسی سوابق تاریخی مخزن

امکان جایگزین کردن تغییرات و بازیابی کدهای قبلی در صورت بروز مشکل در مخزن

 

GitHub چیست و چه تفاوتی با Git دارد؟

واژه Hub به معنی مرکز فعالیت برای یک شبکه است . GitHub یک مرکز و مکان برای Git است که همه فعالیت‌های مرتبط با گیت در این پلتفرم انجام می‌شود. این سرویس از سال ۲۰۰۷ ارائه و از سال ۲۰۱۱ به محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پلتفرم ارائه‌دهنده Git تبدیل شد.

 

سایت GitHub همه عملکردهای موردنیاز کاربران گیت را در فضای مجازی ارائه می‌کند. این عملکردها شامل فید، دنبال‌کننده، گراف شبکه برای نمایش توسعه‌دهندگانی که روی نسخه اصلی در مخزن کار می‌کنند، می‌شود. معمولا در GitHub مخزن‌های آزاد یا خصوصی ارائه می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای میزبانی پروژه‌های نرم‌افزار منبع باز، استفاده کرد. مخزن هر اکانت در گیت‌هاب صرفا ۱ گیگابایت حجم دارد و اگر یک اکانت بیشتر از حجم خود، از پهنای باند استفاده کند، سیستم به طور خودکار فایل اکانت را غیرفعال یا حذف می‌کند.

 

به زبان ساده‌تر گیت‌ هاب یک شبکه اجتماعی برای برنامه‌نویس‌ها است که علاوه بر کد منبع، امکانات زیر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد:

 

امکان استفاده از نمودارها

ردیابی موضوعات از طریق برچسب‌ها

اعلان ایمیل

قابل استفاده در اسناد و مدارک

نگهداری درخواست‌ها با بررسی نظرات و کدها

ارائه راهنمایی

بنابر همه این توضیحات می‌توان گفت که گیت یک سیستم کنترل است که مبتنی بر کلود یا یک سرور نیست و می‌توان از آن، مشابه یک سرور لوکال استفاده کرد و مانند سایر برنامه‌ها آن را دانلود و نصب کرد. به عبارت دیگر برای استفاده از گیت و آپلود فایل‌ها، نیازی به اتصال به یک سرور نیست. اما گیت‌هاب یک گیت مبتنی بر کلود است که امکان استفاده از قابلیت‌های گیت را به شکل آنلاین فراهم می‌کند. به طور کلی توسعه‌دهندگان برای ارتباط با هم و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از گیت‌هاب به عنوان یک سوشال مدیا یا شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

 

تفاوت GitHub با GitLab

گیت لب یک سرویس مشابه گیت‌هاب است که از آن به عنوان سیستم تحت وب برای مدیریت مخزن گیت استفاده می‌شود. این سرویس به کاربران حساب میزبانی می‌دهد و آن‌ها می‌توانند کدها را روی میزبان‌های ثانویه اجرا کنند. علاوه بر این کاربران در گیت لب می‌توانند از امکانات سرویس برای عیب‌یابی نرم‌افزار استفاده کنند.

 

این سرویس علی‌رغم شباهت‌ها، با سرویس گیت هاب تفاوت دارد. برای مثال، کاربران در گیت‌لب می‌توانند سطح دسترسی افراد مختلف را تعیین کنند یا تغییر دهند. اما در گیت‌هاب صرفا یک نفر می‌تواند اجازه خواندن یا تغییر Repository برنامه را داشته باشد. علاوه بر این مخزن خصوصی گیت لب رایگان است اما گیت‌هاب برای مخزن‌های خصوصی هزینه ماهانه یا سالانه دریافت می‌کند. در مجموع گیت‌هاب قدیمی‌تر از گیت‌لب است و کاربران بیشتری دارد.

 

10 ویژگی برتر گیت

 

در زمان صرفه جویی می کند

در مقایسه با سیستم های دیگر مانند Mercurial وBazaar ، Git به طور قابل توجهی پر سرعت تراست. سرعت عملکرد Git باعث استفاده کارآمدتر از زمان شما و توسعه سریعتر می شود.

 

یادگیری و استفاده از آن آسان است

Git تقریباً مستقیم عمل می‌کند. شما فقط باید چند فرمان اساسی (مانند git clone ، git add ، git commit و git branch) را فرا بگیرید.

 

مستندات بسیار خوبی دارد

یکی دیگر از دلایلی که یادگیری Git آسان است این است که اسناد گسترده ای در آن موجود است. شما می توانید هر آنچه را که ممکن است درباره Git بدانید را در وب سایت آن یا هر یک از پیوندهای خارجی که ارائه می دهد، پیدا کنید.

 

اصلاح اشتباهات بسیار آسان است

یکی از بهترین مزایای سیستم کنترل نسخه این است که بتوانید به نسخه های قبلی برگردید یا موارد اشتباه را پیدا کنید. Git تقریباً برای هر موقعیتی شامل دستور خنثی‌سازی (Undo) است. این قابلیت کار را بسیار آسان می‌کند که هرگونه خطا یا مشکلی را برطرف کنید. حتی یک دستور Reflog برای بازگرداندن تعهدات حذف شده همیشه در دسترس است.

اگر می‌خواهید نحوه رفع اشتباهات در گیت را بیاموزید، می‌توانید کیت کمک های اولیه برای فیلم های Git و برگه تقلب را مشاهده کنید.

 

گیت کار مشارکتی را آسان می کند

Git کار با سایر توسعه دهندگان را آسان می کند. این سیستم شامل راه های آسان برای حل تعارضاتی است که ممکن است ناشی از کار دو نفر در یک پرونده باشد و به شما این امکان را می دهد که تغییرات ایجاد شده توسط چندین نفر را ادغام کنید. علاوه بر این، استفاده از مخازن از راه دور وجود دارد.

 

با مخازن از راه دور کار می کند

تعدادی سیستم عامل میزبانی وجود دارد که مخازن Git را به عنوان سرویس ارائه می دهد. بسترهایی مانند GitHub ، GitLab و Bitbucket کار با سایر توسعه دهندگان را آسان تر می کند. هر یک از اعضای تیم به راحتی می توانند آخرین تغییرات ایجاد شده در یک پروژه را بارگذاری و بارگیری کنند.  این نیز به طور کلی ارزان تر از سرورهای سنتی است: GitHub ، BitBucket و GitLab بسته به نیازها و درخواست‌های شما، برنامه های رایگان و همچنین برنامه های پولی را ارائه می دهند.

 

می تواند بصورت آفلاین کار کند

مخازن از راه دور به این معنا نیست که شما نمی توانید آفلاین نیز کار کنید. Git امکان کار روی مخازن محلی را بدون نیاز به اتصال به مخزن مرکزی به شما ارائه می دهد. این به شما انعطاف پذیری زیادی در مورد محل کار یا زمان کارتان می دهد.

 

گیت بصورت توزیع شده است

این واقعیت که Git دارای یک سیستم فایل توزیع شده است به این معنی است که هر نسخه از فایل‌ها مخزن را به شکل کامل منعکس می‌کند. بنابراین، در صورت بروز مشکل در سروری که مخزن جهانی را خراب می کند، هر نسخه محلی به عنوان پشتیبان کامل عمل می کند. این امر در مقایسه با سیستم های کنترل نسخه متمرکز مانند Subversion ، که در آن مشکلات سرور می‌تواند فاجعه آمیز باشد، به Git مزیت قابل توجهی می بخشد زیرا فقط سرور جهانی شامل پروژه کامل است.

 

مرور آسان کد با درخواست های pull

فرض کنید در حال کار بر روی یک شاخه کد جدید هستید و ویژگی جدیدی را اضافه می‌کنید که می‌خواهید در شاخه اصلی ادغام شود.

خب، هنگامی که ویژگی شما به پایان رسید، می‌توانید یک درخواست pull ایجاد کنید که به عنوان یک درخواست رسمی برای افزودن آن ویژگی عمل می‌کند.

توسعه دهنده ای که درخواست را دریافت می‌کند، کد را بررسی کرده و قبل از افزودن شاخه تکی به شاخه اصلی، در مورد هرگونه تغییر یا اصلاح و ارتقاء بحث می‌کند.

درخواست‌های  pullیک راه عالی برای تشویق بررسی کد است.

 

جامعه وسیعی دارد

این واقعیت که Git دارای یک اجتماع بسیار بزرگ و متعهد در پشت خود است به این معنی است که گروه بزرگی از مردم دائما در حال بهبود آن هستند. از گزارش اشکالات و مسائل امنیتی گرفته تا ایجاد راهنمای گام به گام برای حل مسائل خاص، تعداد توسعه دهندگان پشت سیستم یک سیستم پشتیبانی برجسته را تشکیل می دهند.

به راحتی می توان مشاهده کرد که استفاده از Git دارای مزایای زیادی در روند توسعه است، به ویژه هنگامی که چندین توسعه دهنده در یک پروژه کار می‌کنند.

 

گردش کار Git

تنظیم گردش کار گیت مناسب می‌تواند دنیایی مفید برای گردش کار توسعه شما باشد. تلاش برای حل هر گونه درگیری ادغام یکی از مواردی است که هر توسعه دهنده از آن متنفر است. به خصوص زمانی که در حال آماده سازی برای تولید هستید، به شما ضربه می زند! در اینجاست که تنظیم گردش کار Git مناسب می‌تواند دنیایی مفید برای گردش کار توسعه شما باشد.

البته داشتن گردش کار مناسب گیت تمام مشکلات شما را حل نمی‌کند. اما گامی در جهت درست است. پس از همه، با کار هر تیم از راه دور، نیاز به ایجاد ویژگی‌ها با هم بدون ایجاد اختلال در پایگاه کد شما بسیار مهم است.

نحوه تنظیم آن بستگی به پروژه ای دارد که روی آن کار می‌کنید، برنامه‌های انتشار تیم شما، وسعت و اندازه تیم و موارد دیگر!

چند جریان مختلف کار git ، مزایا، معایب و زمان استفاده از آن‌ها بطور کلی به شکل زیر می‌تواند باشد.

 

گردش کار اولیه Git

اساسی ترین گردش کار git آن است که تنها یک شاخه وجود داشته باشد – شاخه اصلی. توسعه دهندگان مستقیماً به آن متعهد می شوند و از آن برای استقرار در محیط صحنه و تولید استفاده می کنند.

این گردش کار معمولاً توصیه نمی‌شود مگر اینکه در یک پروژه جانبی کار کنید و به دنبال شروع فوری باشید. این باعث می‌شود که شروع به کار با Git را بدون زحمت انجام دهید.

 

گردش کار شعبه ویژگی Git

گردش کار Git Feature Branch زمانی ضروری می‌شود که بیش از یک توسعه دهنده روی یک کد مشابه کار کند. تصور کنید یک توسعه دهنده دارید که روی ویژگی جدیدی کار می کند. و توسعه دهنده دیگری که روی ویژگی دوم کار می کند. در حال حاضر، اگر هر دو توسعه دهنده از یک شاخه کار کنند و تعهداتی را به آن‌ها اضافه کنند، این باعث می‌شود که پایگاه کد یک آشفتگی بزرگ با بسیاری از درگیری‌ها باشد. برای جلوگیری از این امر، دو توسعه دهنده می‌توانند دو شاخه جداگانه از شاخه اصلی ایجاد کرده و بر روی ویژگی های خود به صورت جداگانه کار کنند. پس از اتمام کار با ویژگی خود، می‌توانند شاخه مربوطه خود را در شاخه اصلی ادغام کرده و بدون نیاز به صبر کردن برای تکمیل ویژگی دوم، مستقر شوند.

مزایای استفاده از این گردش کار این است که گردش کار شاخه ویژگی git به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به نگرانی در مورد تداخل کد، روی کد همکاری کنید.

 

ویژگی های گردش کار گیت  به همراه توسعه شاخه

این گردش کار یکی از محبوب ترین گردش کارها در بین تیم های توسعه دهنده است. این شبیه به گردش کار Git Feature Branch با یک شاخه توسعه یافته است که به موازات شاخه اصلی اضافه می شود. در این گردش کار، شاخه اصلی همیشه وضعیت آماده تولید را نشان می‌دهد. هر زمان که تیم بخواهد در تولید مستقر شود، آن را از شاخه اصلی به کار می‌گیرد.

شاخه توسعه وضعیت جدیدترین تغییرات توسعه را برای نسخه بعدی نشان می‌دهد. توسعه دهندگان از شاخه توسعه شعبه ایجاد می‌کنند و روی ویژگی‌های جدید کار می کنند. هنگامی که ویژگی آماده شد، آزمایش می‌شود، با شاخه توسعه ادغام می‌شود، در صورت ادغام قبلی با کد شاخه توسعه آزمایش و سپس با اصلی ادغام می‌گردد.

مزیت این گردش کار این است که به تیم ها اجازه می‌دهد تا به طور مداوم ویژگی های جدید را ادغام کنند، آن‌ها را در مرحله آزمایش تست کنند و در مرحله تولید قرار گیرند. در حالی که حفظ کد آسان تر است، ممکن است برای برخی تیم ها کمی خسته کننده باشد زیرا می‌تواند یک فرآیند خسته کننده را پشت سر بگذارد.

 

گیت برای توسعه دهندگان، همه چیز را در زمان هدر رفتن تعهدات از طریق اتصال به شبکه به ساعات انسانی مورد نیاز برای ادغام تغییرات در یک سیستم کنترل نسخه متمرکز حذف می‌کند. حتی با استفاده از محیطی امن برای کار، از توسعه دهندگان خردسال استفاده بهتری می‌کند. همه این‌ها بر خط پایان بخش مهندسی شما تأثیر می‌گذارد.

تمام چابک بودن به این است که بدانید در اسرع وقت چه چیزی کارساز است، تلاش‌های با حاصل کار موفق را بیشتر کنید و تلاش‌هایی را که در آن موفق نیستید حذف را کنید. Git با اطمینان از اینکه هر بخش از کار خود را با کارآیی بیشتری انجام می‌دهد، برای همه فعالیت‌های تجاری شما چند برابر می‌شود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب با Git، GitHub و GitLab آشنا شدیم. از گیت برای توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود و امکان ردیابی تغییرات کد متن برنامه را به کاربران می‌دهد. گیت‌ مناسب پروژه‌های گروهی است و با یکپارچه‌سازی داده‌ها و ردیابی تغییرات ایجاد شده، روند کار را تسهیل می‌کند.

 

دوران آکادمی مجری  دوره های تخصصی در حوزه Devops با ارائه بهترین و کاربردی ترین سرفصل ها و با استفاده از اساتید مجرب در خدمت سیستم آموزش کشور می باشد.

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/y48375https://zx1.ir/vT7Obyun.ir/m3w4ee
https://bit.ly/3mKxRgGhttps://tinyurl.com/ys57vmuuhttps://is.gd/cmktKN
اشتراک گذاری:   

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

آموزش سیسکو

0 گؤروش
یازار:‌

آموزش سیسکو

در صورتیکه بدنبال ارتقا مهارت‌های خود در حوزه شبکه هستید، آموزش سیسکو دوران آکادمی، بهترین راهکار برای نیازهای شما می‌باشد. دوران آکادمی با بهره‌گیری از اساتید مجرب شبکه و لابراتوار اختصاصی آنلاین پذیرای علاقه‌مندان به آموزش سیسکو است. دوره‌های شبکه بصورت کاربردی و در جهت آمادگی علاقه‌مندان برای ورود به بازار کار اختصاصی است.

در آموزش سیسکو و به‌طور کلی دوره‌های شبکه تمرکز بر راه‌اندازی شبکه‌ در بستر سخت‌افزاری است. از دیگر مباحث این دوره‌ها مسیریابی و سوئیچینگ، امنیت، بی‌سیم، مرکز داده، ارتباطات یکپارچه و دیگر محصولات سیسکو و نگهداری و تنظیم سوئیچ‌ها و روترهای سیسکو است.

چرا دوران آکادمی را برای آموزش سیسکو انتخاب کنم؟

با توجه به حضور گروه دوران در بیش از 1000 پروژه سازمانی، امکان معرفی دانشجویان دوره به بازار کار مرتبط به دوره‌ها وجود دارد. دوران آکادمی با استفاده از برترین اساتید داخلی اقدام به برگزاری تمام دوره‌های آموزش سیسکو به صورت برون سازمانی و درون سازمانی نموده است. در پایان هر دوره مدرک معتبر به دانش‌پذیران اعطا می‌گردد.

دوره‌ها بصورت کاملا عملی و کاربردی و با بهره‌گیری از لابراتوار مجهز و آنلاین ارائه می‌شوند، همچنین با شرکت در دوره‌ها از تخفیف در دوره‌های بعدی بهره‌مند خواهید شد.

سطوح و گرایش‌های سیسکو

مدارک سیسکو دارای پنج سطح زیر است:

• Entry
• Associate
• Professional
• Expert
• Architect

سطوح سیسکو دارای هشت گرایش زیر هستند:

• Routing & Switching
• Design
• Network Security
• Service Provider
• Service Provider Operations
• Storage Networking
• Voice
• Wireless

آموزش سیسکو در دوران آکادمی شامل دوره‌های زیر است:

معرفی شرکت سیسکو

شرکت سیسکو (cisco) در سال 1984 تاسیس گردید. اسم «سیسکو» مخفف سانفرانسیسکو است. موسسان سیسکو وقتی به سمت ساکرامنتو حرکت می‌کردند تا شرکت را به ثبت برسانند، با تصویر پل گلدن گیت در نور آفتاب مواجه شدند و اسم و نماد شرکت را بر این اساس انتخاب کردند.
این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می رساند. برای آشنایی بیشتر متخصصان شبکه با محصولات و تجهیزات سیسکو این شرکت اقدام به برگزاری دوره‌های متعددی در زمینه‌های مختلف شبکه نموده است. همچنین برای آگاهی از صحت و کار آزمودگی دانش آموختگان این دوره‌ها پس از گرفتن آزمون، به آن‌ها مدرک بین‌المللی ارائه می‌نماید.

بازار کار سیسکو

سیسکو بازار کار خوبی برای متخصصین و علاقه‌مندان این حوزه در سراسر دنیا دارد و مطابق آمارها آموزش‌ شبکه و زیرشاخه‌های آن شامل سیسکو و … جز رتبه‌های برتر مشاغل پردرآمد در جهان است. در ایران نیز اکثر فارغ‌التحصیلان این رشته آینده شغلی خوبی خواهند داشت.
از آنجایی‌که آموزش شبکه و به‌خصوص سیسکو با استقبال روزافزون علاقه‌مندان این حوزه مواجه است، آکادمی گروه دوران با آموزش سیسکو همراه با لابراتوار آنلاین ارائه دهنده دوره‌های تخصصی شبکه می‌باشد. در کنفرانس خبری 2019 رسما اعلام شد دوره‌های جدید سیسکو از فوریه سال 2020 رسما آغاز خواهد شد و گواهینامه‌های سیسکو نیاز به پیش‌نیاز ندارد.

دوره های آموزش سیسکو

شرکت سیسکو که توسط گروهی از فارغ التحصیل های دانشگاه استنفرد در سال 1984 میلادی پایه گذاری شد و در حال حاضر از معتبر ترین نام های تکنولوژی جهان است.

سیسکو بعنوان یک شرکت بزرگ و صاحب نام در زمینه فناوری های شبکه و ابزار های مرتبط، در زمینه آموزش نیز همانقدر صاحب نام و تراز اول است که آموزش سیسکو در فهرست پر تقاضا ترین دوره های آموزشی در میان مهندسین و علاقه مندان به طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری و شبکه ای است.

در حالی که جهان تقریباً دو سال از بیماری همه گیر رنج می برد و صنعت فناوری اطلاعات دارای تورم شدید است، سیسکو موفق شد سفارشات محصولات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر می خواهید حرفه شبکه سازی خود را افزایش دهید و در یک شرکت معتبر و موفق در حوزه فناوری شرکت کنید، دوره های آموزش سیسکو و صدور گواهینامه متخصص سیسکو می تواند به شما در تحقق این امر کمک کند.

دوره آموزش سیسکو از آن جهت دارای اهمیت است که بازار کار بسیار پر کششی در جهان دارد. مطلوبیت دوره سیسکو در بین سایر دوره های آموزشی مشابه، در استاندارد جهانی اغلب بیشتر است.

گواهینامه دوره سیسکو یک گواهینامه برتر امنیت فناوری اطلاعات است و یکی از معتبرترین گواهینامه ها در جهان است.

سیسکو در حالی شکوفا و درخشان شده است که سایر شرکت ها و صنایع فناوری موفقیت های بزرگی را پشت سر گذاشته اند، بنابراین آموزش سیسکو و کسب مهارت ها و گواهینامه هایی که به شما فرصتی برای کار در این شرکت موفق و پایدار می دهد یک حرکت شغلی عاقلانه است.

همانطور که شرکت های بیشتری برای اداره مشاغل خود به رایانش ابری روی می آورند، به طور فزاینده ای به فروشندگانی مانند Cisco وابسته می شوند، که سخت افزار و نرم افزار اصلی شبکه را می سازد.

اگر شغلی را در زمینه حرفه ای شبکه دنبال می کنید، گذراندن دوره های سیسکو و آموزش سیسکو در نهایت گرفتن گواهینامه Cisco می تواند به شما در برجسته شدن در شرکت و بازار کار کمک کند.

ابتدا شما باید درک خوبی داشته باشید از اینکه چرا می‌خواهید در دوره آموزش سیسکو شرکت کنید و همراه با اهداف مشخص هنگام گذراندن دوره، برنامه ریزی کنید.

نکاتی وجود دارد که اگر قصد دارید در دوره آموزش سیسکو شرکت کنید بهتر است بهتر است برنامه خود را طبق آن پیش ببرید:

 

  • تجربه عملی در زمینه cisco کسب کنید

برای موفقیت در دوره آموزش سیسکو به دانش نظری و عملی هم زمان در کنار هم احتیاج دارید. هنگام آماده سازی برای دوره سیسکو، باید بدانید که قرار است شما از اطلاعات نظری در عیب یابی و مسائل شبکه در دنیای واقعی استفاده کنید. به عنوان مثال، معمولاً می دانیم که IP غیرقابل اعتماد است – اما مسئله اصلی این است که بتوانیم عیب یابی ارتباطی جایگزین بین گره ها را از طریق IP تعیین کنیم.

 

  • منابع مناسب آموزش سیسکو را برای مطالعه انتخاب کنید

بخشی از آموزش سیسکو، شامل جمع آوری مواد مطالعه مناسب است. بهترین مطالب برای مطالعه و تمرین، آخرین نسخه های کتاب‌های خود سیسکو است که از طریق Cisco Press نیز قابل دسترسی است. سعی کنید در زمان گذراندن آموزش سیسکو سوالات تمرینی و تمرینات آزمایشگاهی را مرور کنید. اما قبل از شروع به کار با کتاب‌های آموزش سیسکو ، کار با ریاضیات دوتایی را بیاموزید، شما باید بتوانید اصطلاحاً چشم بسته محاسبه کنید. داشتن این دانش به شما در گذراندن دوره سیسکو کمک می کند.

 

  • جدول زمانبندی تمرینات خود را اجراسازی کنید

برای افرادی که قصد اخذ مدرک معتبر پس از آموزش سیسکو را دارند و می خواهند در آزمون شرکت کنند، باید آزمون‌های تمرینی را خیلی زودتر از تاریخ امتحان برنامه ریزی شده خود برنامه ریزی کنند. برای خود مهلت تعیین کنید و آنچه را که در این مدت آموخته اید بررسی کنید. شما نکاتی را که بیشترین نیاز را برای بهبود آنها دارید کشف خواهید کرد.

 

  • دانش خود را در زمینه سیسکو دائماً بروز کنید

آخرین نسخه های کتاب های دوره آموزش سیسکو را تهیه کنید و مرور کنید. این به شما کمک می کند حافظه خود را تازه کنید و به شما کمک می کند هر چیزی را که ممکن است در اولین بار رد کرده باشید را شناسایی و بازیابی کنید. سعی کنید با جستجوی انجمن های اینترنتی و دیگر بسترهای آموزشی آنلاین، مسائل جدیدی را پیدا کنید. و مباحثی را که در مفاهیم شبکه ای دوره سیسکو وجود دارد را پیدا کنید.

 

مهارت های لازم قبل از آغاز کردن دوره سیسکو

آموزش سیسکو در مرحله اولیه و مقدماتی نیاز به تجربه استفاده از رایانه مبتنی بر ویندوز، از جمله استفاده از برنامه های نرم افزاری و مرورگرهای اینترنتی را دارد. البته اغلب کسانی که وارد دوره آموزش سیسکو می شوند این را می دانند، با این حال گفتن آن ضرری ندارد که اگر تجربه اولیه کامپیوتر ندارید، امکان این وجود دارد که به راحتی ابتدا یک دوره اولیه کامپیوتر را در نظر بگیرید.

ترجیحاً برخی از افراد راه اندازی یا عیب یابی فناوری را تجربه کنند. این می تواند شامل راه اندازی یا اتصال رایانه خانگی، روتر اینترنت خانگی یا تلفن همراه باشد. داشتن این تجربه اضافی برای عیب یابی و پیکربندی مورد نیاز برای شما در دوره آموزشی سیسکو مفید خواهد بود.

حس مطالعه مفاهیم جدید یا مطالعه برای یک مهارت حرفه ای را تجربه کنید. اگر مدتی از گذراندن زمان تحصیل شما می گذرد و به طور منظم مطالعه یا مطالعه نمی کنید، باید قبل از ورود به دوره آموزش سیسکو ، مطمئن شوید که مهارت های مطالعه شما به اندازه کافی قوی است تا بتوانید مطالب جدید را جذب کنید.

 

آیا شبکه سازی یا امنیت سایبری در آینده پر اهمیت خواهد بود؟

اگر هدف شغلی شما ورود به حوزه فناوری اطلاعات یا امنیت سایبری است، مطمئنا دوره آموزش cisco می‌تواند به شما کمک کند.

اگر می خواهید وارد حوزه شبکه IT شوید، بدون توجه به اینکه آیا کارفرمای نهایی شما از تجهیزات Cisco استفاده می کند، برای شما مفید خواهد بود. بنابراین اگر برای شغلی به عنوان مدیر شبکه، مهندس شبکه یا هر چیز دیگری در حال کار هستید، احتمالاً دوره Cisco  یک افزودنی عالی برای اطلاعات شماست.

شکاف دیجیتالی بین افرادی که به دستگاه ها، اتصالات و سواد دیجیتالی دسترسی دارند – و کسانی که از این امکان برخوردار نیستند، همچنان در حال افزایش است. این بحران نیاز به توسعه روش‌های جدید یادگیری تجربی و جذاب را برانگیخته است.

صرف‌نظر از اهدافی که در زمینه مهندسی شبکه و مباحث پیرامون آن دارید و برای دستیابی به آن تلاش می کنید، آموزش سیسکو می تواند به ساختن پل برای رسیدن به آن اهداف کمک کند.  در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر می توان از فناوری برای ایجاد فرصتی برای همه، تأثیر معنادار و ایجاد آینده ای بهتر و روشن تر از امروز استفاده کرد.

 

سطوح صدور گواهینامه سیسکو

گواهینامه سطح ابتدایی برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند با گذراندن دوره سیسکو به عنوان تکنسین یا مهندس در رشته های سیسکو کار کنند.

سطح مقدماتی دوره سیسکو شما را برای شغلی در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه آماده می کند. شما می توانید یک مسیر را برای پوشش طیف وسیعی از مهارت های اساسی یا تمرکز بر توسعه نرم افزار یا امنیت سایبری دنبال کنید.

سطح آموزش حرفه ای سیسکو با تمرکز بر یک فناوری اصلی مانند توسعه نرم افزار، شبکه سازمانی، مدیریت مرکز داده یا امنیت به شما کمک می کند تا پیشرفت کنید.

دوره سیسکو سطح تخصصی به شما مجوز مهارت های پیشرفته تری در زمینه هایی مانند شبکه بی سیم، مدیریت مرکز داده یا امنیت را می دهد.

 

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به فرصت‌های شغلی نیاز دارند که بتوانند با آنها در حال حاضر و در آینده رشد کنند. اگر به دنبال شرکت در دوره آموزش سیسکو هستید، مطمئن شوید که به برنامه آموزشی یا کتاب های متناسب دوره سیسکو را در دسترس دارید و همچنین دسترسی به تجهیزات یا شبیه سازی را فراهم کنید. اگر این امکان را دارید که به تجهیزات شبکه واقعی Cisco دسترسی پیدا کنید، این یک راه عالی برای تقویت دانش شما و ایجاد اعتماد به نفس در گذراندن دوره آموزش سیسکو است.

و به خاطر داشته باشید که هیچ نرم افزار شبیه سازی هرگز به اندازه تجهیزات واقعی، قابلیت انتقال تجربه را نخواهد داشت. برای شرکت در دوره آموزش سیسکو نیز توجه داشته باشید تا با استفاده از تمام ظرفیت یادگیری خودتان، Cisco را با تمام تغییرات روز آن دنبال کنید و در هنگام شرکت در دوره آموزش سیسکو از آخرین مباحث مطرح شده در این دوره در سطح جهانی، آگاهی کامل را بدست بیاورید.

دوران آکادمی زیر مجموعه گروه دوران، مجری برگزاری دوره Cisco CCNA Data Center در قالب آموزش شبکه به صورت آموزش آنلاین و حضوری با بهره‌گیری از لابراتور آنلاین اختصاصی بهمراه گواهی معتبر ارائه می‌شود. این دوره یکی از زیرمجموعه‌های دوره سیسکو بشمار می‌آید.

 

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/a02442https://zx1.ir/GTUVehttps://yun.ir/xnxrce
https://bit.ly/3arihRGhttps://tinyurl.com/4jstmt2xhttps://is.gd/XBCZdY

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

5 دوره جهت یادگیری لینوکس برای مبتدیان

0 گؤروش
یازار:‌

سیستم عامل لینوکس

شکی نیست که لینوکس یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها برای اجرای برنامه های سمت سرور است. تقریباً دیده شده است  که تمام برنامه های جاوا در لینوکس اجرا می شوند و البته مواردی که  به عنوان سرویس در سیستم عامل های ویندوزی نیز قابل اجرا هستند.

اگر برنامه های مستقلی مانند IDE یا ابزارها را خارج کنید، بیشتر برنامه های جاوا مانند درگاه های پرداخت، سیستم های معاملاتی و سایر برنامه های مالی روی Linux اجرا می شوند.به همین دلیل یادگیری و درک همچنین خط فرمان لینوکس و سیستم عامل ویندوز برای هر برنامه نویس، متخصص IT یا توسعه دهنده بسیارمهم است.

لینوکس یکی از مهمترین مهارت ها است زیرا مدت طولانی در خدمت شما است. این نه تنها شما را به تولید تشویق می کند بلکه به نوشتن اسکریپت های پوسته ای برای اتوماسیون آماده می نماید. همچنین برای بسیاری از مشاغل IT مانند مهندسین پشتیبانی ، آزمایشگران ، توسعه دهندگان ، تحلیل گران تجارت ، مدیران سیستم و حتی مدیران پروژه / محصول ضروری است.

ضرورت یادگیری لینوکس

لینوکس یک ابزار ضرروی است برای برنامه نویسان، دانستن لینوکس می تواند یک برنامه نویس خوب را از یک برنامه نویس متوسط  متمایز کند. یک برنامه نویس خوب اغلب در دستورات لینوکس نیز تبحر دارد.

اگر می خواهید Linux یا UNIX را بیاموزید، هم سیستم عامل و هم خط فرمان، در جای مناسب قرار گرفته اید. دوران آکادمی تمامی دوره های تخصصی لینوکس را که به صورت حضوری، آنلاین و همچنین به صورت تولید محتوا  برای یادگیری علاقمندان به لینوکس با بالاترین کیفیت ارائه می نماید.

این دوره ها در دوران آکادمی با کمترین هزینه برگزار می شود ولی به این معنی نیستند که از کیفیت پایینی برخوردار هستند. این آموزش ها یک مرور خوب از بسیاری از مفاهیم اساسی لینوکس ، از جمله خط فرمان لینوکس و دستورات اساسی مانند find ،grep ،sed ،curl و chmod را ارائه می دهند.

 

 دوره برتر لینوکس رایگان برای مبتدیان

برای یادگیری یک فرمول سه مرحله ای  نیازه!!!

 

به طور کلی ، هر زمان که مجبور به یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید ، یک چارچوب یا کتابخانه یا هر دانش دیگه ای هستید ، سه کار را انجام می دهید :

  • ابتدا با دوران آکادمی تماس بگیرید و از خدمات مشاوره آن استفاده کنید و ثبت نام کنید.
  • دوم، یک کتاب خوب بخرید (البته بروز ترین کتاب ها رو در اختیارتون می گذاریم)
  • سوم، یک پروژه دستگرمی را برای شروع ایجاد کنید.(در این خصوص هم دوران آکادمی تا موفقیت همراه شما هست)

این 3 مورد به شما کمک خواهد کرد  که بسیاری از ابزارها، فناوری ها، چارچوب ها و کتابخانه های مفید را بیاموزید و همچنین پیشنهاد می کنم این موارد را دنبال کنید.

 

در گذشته ، ما برخی از کتابهای خط فرمان لینوکس را در شبکه های اجتماعی دوران آکادمی به اشتراک گذاشته ایم و امروز برخی از دوره های آموزش آنلاین را برای یادگیری لینوکس در سال 2021 به اشتراک می گذاریم.

ابتدا می توانید این دوره ها را بگذرانید و سپس برای یادگیری و تسلط بر مفاهیم لینوکس آن کتاب ها را بخوانید. هنگامی که ایده خوبی به دست آوردید ، می توانید پروژه ای مانند نوشتن اسکریپت پوسته یا موارد دیگر را شروع کنید تا دانش خود را به سطح بالاتری برسانید.

این مقاله شامل دوره هایی برای یادگیری سیستم عامل لینوکس و هم خط فرمان لینوکس است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر کسی که می خواهد لینوکس را بیاموزد می تواند از دوره های دوران آکادمی استفاده کند اما بیشتر برای توسعه دهندگان ، QA ، مدیران سیستم و برنامه نویسان مناسب است.

 

1. مبانی لینوکس برای متخصصان فناوری اطلاعات

این یک دوره مقدماتی خوب در مورد لینوکس است که به شما می گوید لینوکس چیست ، تاریخچه آن چیست و توزیع های مختلف لینوکس به نام های CentOS ، RedHat ، Fedora ، Ubuntu و غیره چیست. اساساً تمام دانش لازم برای یادگیری دستورات لینوکس را در بر میگیرد.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از لابراتور آنلاین دوران آکادمی  استفاده نمایید و برای خود فضای اجرای دستورات Linux با استفاده از دسترسی از راه دور به سیستم عامل لینوکس در آزمایشگاه دوران آکادمی ایجاد نمایید.

پس از راه‌اندازی لابراتور آموزشی ، در این دوره دستورات اساسی Linux مانند نحوه ایجاد و جابجایی پرونده ها و دایرکتوری ها ، نحوه بایگانی و فشرده سازی پرونده ها ، نحوه ترکیب دو یا چند دستور با استفاده از دستور pipe و نحوه هدایت خروجی به فایل.

در این دوره به طور خلاصه ، معرفی خوبی از لینوکس برای مبتدیانی که اولین بار است که نام  Linux را می شنوند می باشد. پس از شرکت در این دوره ، مطمئن باشید که اشتیاق کافی برای یادگیری بیشتر در مورد لینوکس و کسب اطلاعات بیشتر در مورد توزیع لینوکس مورد علاقه خود را خواهید داشت.

 

  1. خط فرمان Linux را بیاموزید: دستورات اساسی

این یک دوره عالی برای یادگیری خط فرمان Linux است. همانطور که قبلاً گفتیم ، خط فرمان ابزاری فوق‌العاده مفید برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان و مدیران است.

 

اگر می خواهید وارد دانش های  Ruby on Rails ، Django  یا  Devops شوید روی این قسمت کلیک کنید.تا به سفارشی سازی و موارد دیگر در یادگیری خط فرمان بسیار به شما کمک کند.

در این دوره ذکر شده ، شما بیشتر دستورات اساسی لینوکس مربوط به مدیریت پرونده ، مدیریت پردازش ، مدیریت سیستم و غیره را فرا خواهید گرفت.آموزش خط فرمان عمدتا برای کاربران لینوکس است. اما کاربران Mac نیز می توانند از مزایای آن استفاده کنند ، اما همه مطالب برای آنها قابل استفاده نیست.

برای مبتدیان، خط فرمان ممکن است دشوار و پیچیده به نظر برسد و نشستن و یادگیری به تنهایی دشوار باشد و این همان جایی است که شما دراین دوره پیشرفت می کنید. این روش به شما آموزش می دهد که چگونه از خط فرمان استفاده کنید و از موارد خسته کننده و غیرضروری که ممکن است هرگز استفاده نکنید ، صرف نظر کنید.

 

  1. بررسی اجمالی فنی Red Hat Enterprise Linux

این یک دوره رایگان لینوکس از خود Red Hat است. در این دوره آموزشی رسمی Red Hat ، استیو بونویل ، معمار برنامه درسی فنی Red Hat Training ، اصول لینوکس را به شما می آموزد و تکنیک های عملی اساسی استفاده از Linux و وظایف مدیریت سیستم را برای متخصصان IT نشان می دهد.

از آنجا که از لینوکس برای میزبانی از برنامه های سمت سرور استفاده می شود ، در فضای ابری و همچنین در کانتینرها که میزبان برنامه های کاربردی در مرکز داده هستند ، این یکی از فناوری های لازم برای متخصصان فناوری اطلاعات شده است و همین افراد علاقه مند به این دوره هستند.

پس از اتمام این دوره لینوکس ، درک خوبی از سیستم عامل لینوکس خواهید داشت. ارائه اساتید دوران آکادمی،  توزیع ها ، پوسته ، هسته ، فضای کاربر ، سلسله مراتب پرونده ، مجوزها و موارد دیگر را پوشش می دهد.

 

آموزشها و پروژه های Linux

این یک دوره جذاب دیگر در لینوکس است که ارائه دهندگان آن سال هاست که با  لینوکس کار کرده اند.

جیسون کانن فعالیت IT خود را از اواخر دهه 1990 به عنوان مهندس سیستم Unix و Linux آغاز کرده است و برخی از تجربه های واقعی لینوکس خود را در این دوره به اشتراک گذاشته است که ما در دوران آکادمی با استفاده از مثال های کاربردی ایشان در این دوره ها مطالب را فارسی سازی و کاربردی کرده ایم.

در این دوره ، شما برخی از کارهای عملی در Linux را می آموزید ، مانند نحوه نصب یک گواهینامه SSL در CentOS Linux و Apache ، نحوه بارگیری تعادل HTTP و ترافیک وب با استفاده از Nginx و نحوه پیکربندی MySQL Master-Slave Replication در اوبونتو لینوکس.

این لابراتورهای عملی به شما کمک می کند تا وارد  دنیای بزرگ لینوکس شوید و به شما اطمینان می دهد که در اتاق سرورهای واقعی کار کنید.

 

Linux را در MAC یا Windows بیاموزید

اگر می خواهید خط فرمان Linux را بیاموزید اما روی Mac یا Windows کار می کند ، این دوره عالی برای شماست.

در این دوره ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید یک سرور لینوکس اوبونتو را در VirtualBox یا Vmware WorkStation راه‌اندازی کنید تا طعم خط فرمان Linux را در خود Mac یا Windows بچشید.

این اولین قدم برای یادگیری دستورات لینوکس است ، به ویژه اگر بیشتر کار خود را در Mac یا Windows انجام دهید. اگرچه متخصص شدن در خط فرمان لینوکس زمان زیادی می برد ، اما داشتن آزمایشگاه بهترین راه برای امتحان این دستورات توسط خودتان است.

مزیت استفاده از VM

همچنین استفاده از VM به عنوان یک جعبه مجازی در Mac یا Windows ایده ای ایمن است زیرا در صورت بروز مشکل می توانید آن را به راحتی حذف کرده و دوباره شروع کنید و از همه مهمتر ، بدون اتصال به اینترنت می توانید آفلاین کار کنید.

در دنیای امروز ، از لینوکس به طور گسترده در زیرساخت های اینترنت برای تأمین انرژی در سرورهای وب ، زیرساخت های Cloud عمومی مانند Amazon AWS ، Microsoft Azure ، Google Cloud و Private Clouds که در OpenStack اجرا می شوند ، استفاده می شود.

بنابراین اگر قبل از شروع کار با سرورهای Cloud بتوانید تجربه اساسی در سیستم عامل لینوکس بدست آورید ، واقعاً ارزش آن را خواهد داشت.

 

اینها برخی از دوره های  آموزشی برای یادگیری آنلاین یا حضوری لینوکس است. همانطور که قبلاً گفتم، لینوکس مهارت لازم برای هر برنامه نویس یا متخصص IT است. اگر لینوکس را بلد باشید می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

 

آموزش لینوکس

همان طور که می‌دانید، لینوکس (Linux)  یک سیستم عامل است. سیستم عامل مجموعه ای از نرم افزارها است که منابع سخت افزاری را مدیریت می کند و محیطی را برای اجرای برنامه ها فراهم می‌کند (درست مثل ویندوز)

اهمیت آموزش لینوکس شاید برای بسیاری از فعالان IT روشن نباشد. شما ممکن است بدون شرکت در دوره لینوکس و کلاً بدون استفاده از لینوکس هم بتوانید کار خود را پیش ببرید، اما نکته ای که در مورد آموزش لینوکس نهفته است این است که مانند ویندوز که در همه جای دنیای آی تی وجود دارد، پس از آن لینوکس فراوانی بسیاری دارد اما باید بگوییم که لینوکس فقط بهترتوانسته است خود را مخفی کند. به هر حال هر دو فناوری از دهه 80 و 90 پیشرفت زیادی داشته اند.

پس مزایای دوره اموزش لینوکس چیست؟ اول از همه، اکثر سرورهای وب از لینوکس استفاده می‌کنند ( دو سوم سرور های وب) مطمئناً اگر تمام کاری که انجام می‌دهید میزبانی «یک وب سایت» است، نیازچندانی به آموزش لینوکس نخواهید داشت. اما شما در اینجا متوقف نخواهید شد، درست است؟

لینوکس به عنوان هسته محیط توسعه بسیار رایج است. همیشه نمی‌توانید کد خود را روی یک دستگاه محلی توسعه داده و آزمایش کنید. شما به یک محیط واقعی نیاز دارید که استفاده از برنامه واقعی شما را در دنیای واقعی شبیه سازی کند. شما نمی توانید کد های آزمایش نشده را وارد مرحله تولید کنید و شرکتی را که در آن کار می کنید به خطر بیندازید، بنابراین باید از یک محیط آزمایشی استفاده کنید و این مستلزم شرکت در دوره لینوکس و رویارویی با آموزش لینوکس است.

 

یکی از مزایای بزرگ شرکت در دوره لینوکس این است که بیشتر چیزهایی که برای یادگیری نیاز دارید اصلا سخت نیست.

– آموزش نحوه نصب بسته های نرم افزاری

– آموزش تفاوت بین توزیع های لینوکس

– نحوه حرکت در ترمینال ، تغییر فهرست ، ایجاد پوشه و دستکاری فایل ها

– آموزش نحوه تنظیم مجوزها

– نحوه استفاده از ابزارهای اساسی برای نظارت بر عملکرد سرور

– چگونگی اقدامات احتیاطی اولیه امنیتی و سرورها

 

بسیاری از کاربردهای دنیای واقعی برای مهارت های اولیه لینوکس وجود دارد. اگر قصد دارید توسعه ای در Ruby on Rails انجام دهید، باید نحوه بسته بندی و پیکربندی آن را برای تنظیم محیط خود بدانید. اگر در حال ایجاد کد برای محیط لینوکس هستید، باید نحوه آزمایش آن را تشخیص داده و خطاهایی را که دریافت می کنید تشخیص دهید.

در دوره لینوکس شما خواهید دید که این سیستم عامل بسیار مستند است. این به طور گسترده در سراسر جهان فناوری استفاده می شود و چندین دهه مستندات آنلاین در دسترس است که بسیاری از آن‌ها در آن مدت تغییر چندانی نکرده است. اگر به مشکلی برخوردید یا با خطایی روبرو شدید، اگر سعی می کنید کاری را انجام دهید و با شکست روبرو می شوید، با دانستن مبانی لینوکس می توانید فقط پاسخی برای مشکل خود جستجو کرده و شانس بسیار خوبی برای یافتن آن داشته باشید.

در مواردی که قادر به یافتن پاسخ آسان نیستید، تعداد زیادی از گروه ها و کانال های متمرکز بر آموزش لینوکس لینوکس در سراسر وب وجود دارد. همچنین انجمن های پشتیبانی لینوکس در دسترس است، که می توانید سوالات خود را با آن‌ها مطرح کنید. با گذشت زمان، پس از گذراندن دوره لینوکس شما بیشتر کارهایی را که باید انجام دهید یاد می گیرید و آشنایی کافی را به دست می آورید تا بتوانید بسیاری از چیزهایی را که نمی دانید را درک کنید.

 

در ویندوز، شما لایه های زیادی از امنیت و ابهام بین خود و آنچه می خواهید انجام دهید، وجود دارد. لینوکس کلیدها را به شما می دهد و شما را در کابین خلبان قرار می‌دهد. در ابتدا دلهره آور است و یک پتانسیل بسیار واقعی برای به هم ریختن همه چیز وجود دارد، که به شما کمک می کند قبل از انجام اقدامات خود فکر کنید، با بحران های خود از طریق گذراندن دوره لینوکس آشنا شوید و مسئولیت پذیری خود را تقویت کنید.

 

آیا آموزش لینوکس بیهودگی هایی نیز دارد؟

این سیستم عامل مزایای زیادی برای توسعه دهندگان دارد، اما آیا دوره آموزش لینوکس اشکالاتی نیز دارد؟

احتمالاً بزرگترین اشکال این است که چیزهایی را بین لینوکس و ویندوز اشتباه بگیرید. با آموزش لینوکس، بسیاری از دستورات ترمینال، راه هایی برای حرکت از طریق خط فرمان را یاد می گیرید. همه اینها به یک شکل کار نمی کنند، یا اصلاً در محیط Windows کار نمی کنند. هنگامی که فقط به رابط های خط فرمان نگاه می کنید، می توانید به راحتی فراموش کنید که در کدام یک کار می کنید و در مواقعی که چیزی ساده کار نمی کند دچار سردرگمی یا سرخوردگی می شوید.

همچنین یادگیری لینوکس آسان است، اما تسلط بر آن دشوار است. اگر به دنبال پیشرفت از نقش توسعه دهنده به سمت مدیریت هستید، ممکن است نیاز به شرکت در دوره لینوکس توام با اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد لینوکس در تمام سطوح نیاز داشته باشید و این می تواند زمان زیادی طول بکشد. در مقایسه با کارشناسی ارشد ویندوز، تعداد کمی از استادان لینوکس وجود دارد.

حیات لینوکس در دنیای منبع باز است، که هم خوب است و هم بد. این خوب است که محیط را برای هر کسی که می خواهد پروژه ای ایجاد کند تا کارایی سیستم های خود را درست کند، باز می کند. و این بد است که جهان مملو از برنامه های رها شده است که به سختی کار می کنند و برای استفاده از آنها نیاز به تغییر و مداخله دستی دارند. سخت افزارهای باطنی تر یا عجیب و غریب ممکن است برای یافتن درایورها سخت تر باشد، ابزارهای قدیمی ممکن است از ویژگی های مدرن پشتیبانی نکنند و غیره…

در 99 درصد مواقع، هر چیزی که به عنوان یک توسعه دهنده کامل نیاز دارید به راحتی در دسترس است و آماده استفاده در لینوکس است. و این بدان معناست که تا زمانی که در آموزش لینوکس از محدوده آنچه اکثر مردم آن را طبیعی می دانند خارج نشوید، مشکلی نخواهید داشت. از محیط های استاندارد با پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنید و در دنیایی مستند با پشتیبانی فراوان خواهید بود. از ابزارهای رایج و مدرن برای توسعه خود استفاده کنید. دوره لینوکس نه تنها کار در محیط، بلکه همکاری را برای شما آسان می کند.

 

آیا واقعاً نیاز به شرکت در دوره لینوکس دارید؟

هم بله و هم خیر. اگر به طور خاص برای محیط ویندوز توسعه می دهید، هرگز نیازی به شرکت در دوره آموزش لینوکس ندارید. اگر می خواهید در ویندوز تخصص داشته باشید، از ASP استفاده کنید و دائماً با .NET کار کنید، کاملاً خوب هستید و نیازی به یادگیری اصول *nix ندارید. درست مانند این که اگر می‌خواهید روی برنامه های iOS تمرکز کنید، هرگز نیازی به یادگیری برنامه نویسی ویندوز ندارید، زیرا آن‌ها هرکدام محیط خاص خود را دارند.

شما به عنوان توسعه دهنده، هرچه بیشتر یاد بگیرید، انعطاف پذیری بیشتری دارید. اگر با لینوکس و ویندوز آشنایی کامل دارید، به عنوان یک فریلنسر مطلوب تر هستید، با سپری کردن دوره لینوکس در کنار تسلط بر ویندوز، به احتمال زیاد به عنوان توسعه دهنده در محیطی ترکیبی استخدام می‌شوید و به طور کلی برای مهارت‌های خود دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد.

دوره لینوکس مانند دوره های هرگونه مهارت یا ابزار دیگر یا بستر زمان می برد. بنابراین، آنچه باید انجام دهید این است که از خود بپرسید که در حال حاضر ارزشمندترین چیز برای شما چیست؟

آیا برای یادگیری و تخصص در محیطی که بتوانید در آن پیشرفت کنید، ارزش قائل هستید و بعداً در اوقات فراغت خود آن را گسترش می‌دهید؟

یا برای یادگیری دانش عمومی عمومی ارزش قائل هستید، بنابراین می توانید بعداً تخصصی را انتخاب کنید؟

هر دوی این‌ها روش‌های معتبری برای نزدیک شدن به یک توسعه دهنده کامل استک هستند. شاید شما به یک محیط بسیار علاقه دارید و علاقه چندانی به یادگیری محیط دیگر ندارید. یا شاید شما فردی کنجکاو هستید و می خواهید تا آنجا که می توانید در مورد همه چیز که می توانید یاد بگیرید. هیچ کدام پاسخ اشتباه نیست. کاری را که می خواهید انجام دهید را انجام دهید. کاری که به نظر شما جالب تر است، آنچه را که می خواهید یاد بگیرید بیاموزید.

ما دوره لینوکس را کسب یک مهارت مهم می دانیم، و به شدت شما را تشویق می کنیم تا آن را بیاموزید تا چشم انداز شغلی خود و درک کلی خود از نحوه عملکرد توسعه را بهبود ببخشید. اگر حداقل اصول اولیه را یاد نگیرید، به احتمال زیاد برای خود مانعی ایجاد خواهید کرد، اما اینکه چقدر تصمیم می گیرید به موضوع بپردازید، به شما بستگی دارد.

دیر یا زود، شما در محیط خود با لینوکس روبرو خواهید شد. آنچه در آموزش لینوکس مهم است این است که چگونه می توانید در صورت وقوع اتفاقی، آن را اداره کنید.

 

دوران آکادمی دریچه ای از فرصت ها را برای شما باز می کند زیرا بر این موضوع تکیه می کند که بیشتر برنامه های واقعی در یک سرور لینوکس اجرا می شوند. و بهترین قسمت یادگیری در دوران آکادمی این است که برای یادگیری مفهوم لینوکس برای مدت طولانی در خدمت شما خواهد بود.

 

سایر دوره های دوران آکادمی برای برنامه نویسان

  • دوره برای یادگیری ساختارها و الگوریتم های داده
  • دوره چارچوب بهاری برای توسعه دهندگان جاوا
  • دوره آموزش آنلاین برای یادگیری  Angular
  • دوره آنلاین برای یادگیری Core Java
  • دوره برای یادگیری Maven و Jenkins
  • دوره برای یادگیری پایتون از ابتدا
  • دوره برای یادگیری Big Data و Apache Spark
  • دوره برای یادگیری Git و Github
  • بهترین دوره برای یادگیری رایانش ابری

 

با تشکر از شما برای خواندن این مقاله تا کنون. اگر این دوره های لینوکس را دوست دارید ، لطفاً با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید. اگر سوال یا بازخوردی دارید ، لطفاً با ما به اشتراک بگذارید.

 

! اگر شما فقط می خواهید با یک دوره برای یادگیری DevOps شروع کنید، با ما همراه باشید و سطح شغلی خود را بالا ببرید.

! اگر از قبل لینوکس را می‌دانید و به این فکر می کنید که چگونه می توانید بهره وری و سرعت خود را بهبود ببخشید ، می توانید با ما در دوره های پیشرفته همراه باشید.

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/f94263https://zx1.ir/BiPCXhttps://yun.ir/eae77f
https://bit.ly/3BvAPMthttps://tinyurl.com/yaw8nzszhttps://is.gd/GZvT1c
اشتراک گذاری:   

آردینی اوخو
چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :

دوره Wordpress

0 گؤروش
یازار:‌

WordPress

وردپرس یک سیستم نرم افزاری Open Source است که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می شود. برای ایجاد وب سایت ها و وبلاگ های زیبا. با استفاده از برنامه کاملاً منعطف و قابل تنظیم همچنین تم ها و افزونه ها گوناگون کار را برای یک طراح سایت راحت می نماید. سیستم وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان می باشد که با استفاده از آن می توانید وب سایت های کامال حرفه ای در حوزه های مختلف بسازید.به طور مثال برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کافیست افزونه های مربوط به فروشگاه را به وردپرس خود اضافه نمایید.
وردپرس یک نرم‌افزار وب است که می توانید از آن برای ایجاد یک سایت استفاده کنید.تم ها را می توان به راحتی از سایت رسمی وردپرس یا صدها سایت غیر رسمی آپلود کرد
از آموزش WordPress همچنین می توان به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی و مدیریت محتوا فوق‌العاده استفده کرد.
وردپرس به تعداد زیادی از وب سایت ها قدرت می بخشد. در حقیقت ، 23 درصد از کل وب سایت هاس دنیا ورد پرس هستن! از وبلاگ های شخصی گرفته تا وب سایت های بزرگ شرکتی.

مخاطیبن

o طراحان وب
o و علاقمندان به حوزه طراحی
o افرادی که نیاز به ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ شخصی و بسیار کم هزینه دارند

آنچه خواهید آموخت

· راه‌اندازی حساب دامنه و میزبانی وب
· پایگاه داده MySQL را بر روی سرور خود تنظیم کنید
· وردپرس را در پایگاه داده MySQL نصب کنید
· با انتخاب طرح های رنگی ، فونت ، طرح بندی و موارد دیگر ، وب سایت خود را برنامه ریزی کنید
· جستجوی موضوعات در وردپرس
· یک تم را انتخاب ، نصب و فعال کنید
· ارسال پست به وب سایت آنها
· ایجاد صفحات وب سایت
· اضافه کردن تصاویر ، گالری عکس ، و بیشتر

· ایجاد برچسب برای SEO و دسته بندی ها برای سازماندهی پست های آنها
· استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)
· از ویجت ها و افزونه ها استفاده کنید
· ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک
· ادغام وردپرس با رسانه های اجتماعی
· سفارشی کردن یک سایت وردپرس با استفاده از PHP ، CSS و HTML

 

سرفصل های دوره WordPress

:Course Outline

 Introduction•
o Purchasing a domain name
o Purchasing a web host
o Linking your domain name with your web host
o Setting up WordPress

Login•

Dashboard•
o Dashboard Menu Options
o Toolbar

Hiding the Toolbar•

Posts versus Pages•
o Posts
o Pages

Adding your Site Content•
o Adding a New Page
o Adding a New Post
o Adding Content with the Visual Editor
o Switching to the Text Editor
o Changing your Post Format
o Reviewing PastRevisions

Adding Images and Other Media•
o Inserting an Image
o Edit or Delete an Image
o Setting a Featured Image
o Insert an Image Gallery
o Edit or Delete an Image Gallery
o Insert an Audio or Video Playlist
o Inserting Video, Audio or Other File Type
o Embedding a Video, Image or Other Content

Adding HTML Links•
o Inserting an HTML Link

Inserting Links to Media Files•
o Editing an HTML Link
o Removing an HTML Link

Editing Existing Content•

Deleting Content•

Fullscreen Editing•

Saving and Publishing Content•

Categories•
o Adding Categories within your Post

Tags•
o Adding Tags within your Post

Media Library•
o Viewing a File in the Media Library
o Adding a File to the Media Library
o Editing the File Properties
oEditing an Image
o Deleting a File from the Media Library

Comments•
o Replying to a Comment
o Editing a Comment
o Quick edit
oEdit
o Unapproving and Approving Comments

o Marking Comments as Spam and Trash

 

آموزش وردپرس؛ مراکز آموزشی یا خودآموز؟

همانطور که همه ما شنیده ایم، وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است. با وردپرس، هر کسی می‌تواند یک وب‌سایت بهینه بسازد و با کمی تلاش آن را مطرح نگه دارد. وبلاگ نویسان می توانند به راحتی با وردپرس شروع به کار کنند. دوره آموزش وردپرس در سطوح پایین تری، نیاز به داشتن تخصص زیادی ندارد. طبق آخرین آمار، بیش از 75 میلیون وبلاگ وردپرس وجود دارد!

دوره WordPress با در نظر گرفتن بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آموزش داده می‌شود. با URL های تمیز و دسترسی به افزونه های سئو قدرتمند، در یک دوره آموزش وردپرس، خواهید آموخت تا شما وب سایت یا وبلاگ‌تان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و سرچ آنلاین آن را آسان تر کنید.

مراکز آموزش WordPress کلاس‌هایی دارد که شما را به سرعت در وردپرس به روز می کند.

اساتید دوره وردپرس نه تنها نحوه آموزش را می‌دانند، بلکه کاربران باتجربه وردپرس هستند و سال ها تدریس حضوری و از راه دور داشته اند.

 

آینده شغل توسعه وب با آموزش WordPress

توسعه وب در حال حاضر یکی از مهم‌ترین زمینه‌های فناوری‌های دیجیتال با تقاضای عظیم بازار (که به طور قابل‌توجهی تقاضای شغل در کل بخش فناوری اطلاعات را افزایش می‌دهد) مرتبط با رشد پویای وب جهانی در نظر گرفته می‌شود. شرکت ها، موسسات و سازمان ها در سراسر جهان به طور مداوم خدمات وب، پورتال های وب و صفحات وب خود را ارتقا و گسترش می دهند.

رسیدن به سطح بالایی از تخصص در دوره های آموز وردپرس ، در طراحی وب (از جمله فناوری های بصری و برنامه نویسی) و همچنین در مدیریت سیستم های مدیریت محتوا، مشاغل پردرآمد و گزینه های توسعه سریع شغلی است.

به دلیل کمبود متخصصان توسعه وب و شکاف مهارت های توسعه وب، دوره های آموزش وردپرس موقعیت شغلی خوبی را در آینده تضمین می‌کند.

 

مواد دقیق دوره وردپرس بصورت تخصصی

در آموزش وردپرس تخصصی تکنیک‌های طراحی وب و ساخت وب در سال های اخیر به طور قابل توجهی به نفع سازندگان وب بصری، مانند Webflow، Google Web Designer یا Elementor (یک افزونه سازنده وب که با WordPress CMS کار می کند) تکامل یافته است.

از سوی دیگر صلاحیت های حرفه ای در آموزش وردپرس در پایه زبان های برنامه نویسی وب مانند (HTML، CSS و جاوا اسکریپت) برای به اصطلاح توسعه وب فرانت اند و همچنین برنامه نویسی سیستم مدیریت پایگاه داده PHP و MySQL برای به اصطلاح توسعه وب بک اند، امکان پذیر است.

کارشناسان و افرادی که در دوره های آموزش WordPress موفق به کسب دانش لازم در این زمینه می‌شوند، به راحتی می توانند نتایج به دست آمده را با استفاده از ابزارهای بصری سریعتر سفارشی، گسترش و اصلاح کنند. امروزه تقریباً به طور کامل سیستم‌های مدیریت محتوای CMS جایگزین وب‌سایت‌های استاتیک شده‌اند که پس از استقرار درگاه‌های وب (با گزینه‌های پیکربندی گسترده، سطح بالای اتوماسیون و بزرگی افزونه‌ها یا ماژول‌هایی که قابلیت‌های استاندارد را گسترش می‌دهند) به راحتی مقیاس‌بندی و توسعه داده می‌شوند. یکی از CMS های غالب در حال حاضر یک سیستم وردپرس منبع باز است که نه تنها به ساخت پورتال های وب پیشرفته امکان می‌دهد، بلکه دامنه‌های تجارت الکترونیک (سیستم های فروش آنلاین برای فروشگاه های اینترنتی یا سایر پلت فرم های تجاری) یا سیستم های مدیریت یادگیری (LMS) را نیز ادغام می کند. همه این زمینه‌ها در دوره آموزش وردپرس ارائه می‌شود و توسط WD Web Development یکپارچه‌سازی می‌شود که هم در توسعه وب جلویی و هم در توسعه وب بک‌اند انجام می‌شود.

 

آموزش پیشرفته وردپرس

پس از تسلط بر مفاهیم تحت پوشش در مسیر آموزش وردپرس ، مهارت‌های مورد نیاز برای توسعه وب سایت های پیشرفته با وردپرس را به عنوان راه حل پشتیبان کسب کنید. با این مسیر آموزش Word Press ، مهارت‌های توسعه وردپرس پیشرفته را توسعه می‌دهید، راه حل های پیشرفته ای را در قالب ها و پلاگین های سنتی ایجاد می‌کنید و عملکرد وردپرس را با REST API گسترش می دهید.

 

چه کسانی از دوره وردپرس سود خواهند برد؟

این دوره برای کسانی است که قبلاً با CMS وردپرس آشنا شده اند. برای برنامه آموزش Word press شما باید تا حدودی دانش برنامه نویسی داشته باشید، اما تخصص عمیق ضروری نیست.

این دوره آموزش وردپرس پیشرفته برای کسانی ایده‌آل است که در حال حاضر راحت سایت‌های وردپرسی می‌سازند، اما به‌دنبال کار حرفه‌ای در این زمینه هستند – شاید می‌خواهند با ساخت سایت‌های وردپرسی یا ایجاد سایت‌های وردپرس پیشرفته‌تر زندگی کنند. برای کسانی که می خواهند کنترل سایت وردپرس فعلی خود را در دست بگیرند و قابلیت های آن را به طور کامل درک کنند، کمک می کند. شرکت‌های بازاریابی و تبلیغاتی که به دنبال ارتقای بیشتر سایت‌های مشتریان خود هستند، و همچنین کسانی که می‌خواهند ساخت و نگهداری وب‌سایت خود را به صورت داخلی ارائه کنند، که این خود نیازمند شرکت در حداقل یک دوره آموزش وردپرس است.

 

آنچه در پایان دوره WordPress بدست خواهید آورد

در پایان این دوره وردپرس شما بینش و مهارت‌هایی را برای ایجاد وب سایت های پیچیده، برند و سفارشی برای خود و/یا مشتریان خود خواهید داشت. این یک دوره عملی بسیار کاربردی است که در آن تمرین‌ها را کامل می‌کنید، سؤال می‌پرسید و در بحث‌ها شرکت می‌کنید تا بهترین استفاده را از زمان ببرید.

توجه: دوره آموزشی وردپرس (کد نویسی PHP) را آموزش نمی‌دهد. بلکه مقدار کمی کپی و پیست PHP در ماژول تم کودک وجود دارد. شرکت کنندگان در دوره Word press باید یک نسخه الکترونیکی از مطالب آموزشی دریافت کنند.

 

دسته بندی دوره های وردپرس

تعداد زیادی وبلاگ وردپرس، آموزش، پادکست، ارائه، برنامه های آموزشی و غیره وجود دارد. و اگر هدف شما آموزش  وردپرس به صورت عمیق است، باید از انواع مختلف منابع مشورت بگیرید. از آنجایی که در حال خواندن این مطلب هستید، به جرات می توان گفت که وبلاگ ها و آموزش هایی تحت پوشش دارید. با این حال، بهترین راه برای پیشرفت سریع، تکمیل دوره های آموزشی ساختاریافته است، و این چیزی است که در این لیست خواهید یافت: برنامه های آموزشی رسمی وردپرس برای کاربران متوسط ​​و پیشرفته وردپرس.

  • ساختاریافته: این امر منابع بزرگی از آموزش وردپرس مانند WPSessions را که برنامه مطالعاتی ساختاریافته ای ارائه نمی دهند، رد می کند. دانشپذیر دوره وردپرس باید به دنبال برنامه‌های ساختار یافته ای باشد که دوره های ساخت یافته را ارائه می دهند.
  • اختصاصی وردپرس و توسعه‌گرا: این دوره‌های آموزش وردپرس برای Beginners را که مختص وردپرس نیستند با منابعی مانند BobWP و WP 101 که عمدتاً مبتدی‌گرا هستند را طی می‌کند.
  • استفاده از انواع ویدئوها، تراک‌های صوتی، مقالات، کدها، بحث‌ها و پروژه‌ها: این امر منابع تک بعدی مانند بسیاری از وبلاگ‌های آموزش وردپرس که احتمالاً به آنها سر می‌زنید.

تعداد زیادی دوره عالی وردپرس به صورت آنلاین و یا حضوری در دسترس است. هر کسی که مایل به تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس باشد، می تواند با جستجوی اندکی این کار را با بودجه محدود انجام دهد. تنها چیزی که باقی می ماند این است که برنامه مناسب دوره وردپرس را انتخاب کنید، یک برنامه مطالعه تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/q99074https://zx1.ir/IUfZJhttps://yun.ir/r53sbc
https://bit.ly/3ndxKf5https://tinyurl.com/5b37378zhttps://is.gd/h5KO51

آردینی اوخو
دوشنبه 24 آبان 1400
بؤلوملر :