سیستم عامل لینوکس

شکی نیست که لینوکس یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها برای اجرای برنامه های سمت سرور است. تقریباً دیده شده است  که تمام برنامه های جاوا در لینوکس اجرا می شوند و البته مواردی که  به عنوان سرویس در سیستم عامل های ویندوزی نیز قابل اجرا هستند.

اگر برنامه های مستقلی مانند IDE یا ابزارها را خارج کنید، بیشتر برنامه های جاوا مانند درگاه های پرداخت، سیستم های معاملاتی و سایر برنامه های مالی روی Linux اجرا می شوند.به همین دلیل یادگیری و درک همچنین خط فرمان لینوکس و سیستم عامل ویندوز برای هر برنامه نویس، متخصص IT یا توسعه دهنده بسیارمهم است.

لینوکس یکی از مهمترین مهارت ها است زیرا مدت طولانی در خدمت شما است. این نه تنها شما را به تولید تشویق می کند بلکه به نوشتن اسکریپت های پوسته ای برای اتوماسیون آماده می نماید. همچنین برای بسیاری از مشاغل IT مانند مهندسین پشتیبانی ، آزمایشگران ، توسعه دهندگان ، تحلیل گران تجارت ، مدیران سیستم و حتی مدیران پروژه / محصول ضروری است.

ضرورت یادگیری لینوکس

لینوکس یک ابزار ضرروی است برای برنامه نویسان، دانستن لینوکس می تواند یک برنامه نویس خوب را از یک برنامه نویس متوسط  متمایز کند. یک برنامه نویس خوب اغلب در دستورات لینوکس نیز تبحر دارد.

اگر می خواهید Linux یا UNIX را بیاموزید، هم سیستم عامل و هم خط فرمان، در جای مناسب قرار گرفته اید. دوران آکادمی تمامی دوره های تخصصی لینوکس را که به صورت حضوری، آنلاین و همچنین به صورت تولید محتوا  برای یادگیری علاقمندان به لینوکس با بالاترین کیفیت ارائه می نماید.

این دوره ها در دوران آکادمی با کمترین هزینه برگزار می شود ولی به این معنی نیستند که از کیفیت پایینی برخوردار هستند. این آموزش ها یک مرور خوب از بسیاری از مفاهیم اساسی لینوکس ، از جمله خط فرمان لینوکس و دستورات اساسی مانند find ،grep ،sed ،curl و chmod را ارائه می دهند.

 

 دوره برتر لینوکس رایگان برای مبتدیان

برای یادگیری یک فرمول سه مرحله ای  نیازه!!!

 

به طور کلی ، هر زمان که مجبور به یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید ، یک چارچوب یا کتابخانه یا هر دانش دیگه ای هستید ، سه کار را انجام می دهید :

  • ابتدا با دوران آکادمی تماس بگیرید و از خدمات مشاوره آن استفاده کنید و ثبت نام کنید.
  • دوم، یک کتاب خوب بخرید (البته بروز ترین کتاب ها رو در اختیارتون می گذاریم)
  • سوم، یک پروژه دستگرمی را برای شروع ایجاد کنید.(در این خصوص هم دوران آکادمی تا موفقیت همراه شما هست)

این 3 مورد به شما کمک خواهد کرد  که بسیاری از ابزارها، فناوری ها، چارچوب ها و کتابخانه های مفید را بیاموزید و همچنین پیشنهاد می کنم این موارد را دنبال کنید.

 

در گذشته ، ما برخی از کتابهای خط فرمان لینوکس را در شبکه های اجتماعی دوران آکادمی به اشتراک گذاشته ایم و امروز برخی از دوره های آموزش آنلاین را برای یادگیری لینوکس در سال 2021 به اشتراک می گذاریم.

ابتدا می توانید این دوره ها را بگذرانید و سپس برای یادگیری و تسلط بر مفاهیم لینوکس آن کتاب ها را بخوانید. هنگامی که ایده خوبی به دست آوردید ، می توانید پروژه ای مانند نوشتن اسکریپت پوسته یا موارد دیگر را شروع کنید تا دانش خود را به سطح بالاتری برسانید.

این مقاله شامل دوره هایی برای یادگیری سیستم عامل لینوکس و هم خط فرمان لینوکس است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر کسی که می خواهد لینوکس را بیاموزد می تواند از دوره های دوران آکادمی استفاده کند اما بیشتر برای توسعه دهندگان ، QA ، مدیران سیستم و برنامه نویسان مناسب است.

 

1. مبانی لینوکس برای متخصصان فناوری اطلاعات

این یک دوره مقدماتی خوب در مورد لینوکس است که به شما می گوید لینوکس چیست ، تاریخچه آن چیست و توزیع های مختلف لینوکس به نام های CentOS ، RedHat ، Fedora ، Ubuntu و غیره چیست. اساساً تمام دانش لازم برای یادگیری دستورات لینوکس را در بر میگیرد.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه از لابراتور آنلاین دوران آکادمی  استفاده نمایید و برای خود فضای اجرای دستورات Linux با استفاده از دسترسی از راه دور به سیستم عامل لینوکس در آزمایشگاه دوران آکادمی ایجاد نمایید.

پس از راه‌اندازی لابراتور آموزشی ، در این دوره دستورات اساسی Linux مانند نحوه ایجاد و جابجایی پرونده ها و دایرکتوری ها ، نحوه بایگانی و فشرده سازی پرونده ها ، نحوه ترکیب دو یا چند دستور با استفاده از دستور pipe و نحوه هدایت خروجی به فایل.

در این دوره به طور خلاصه ، معرفی خوبی از لینوکس برای مبتدیانی که اولین بار است که نام  Linux را می شنوند می باشد. پس از شرکت در این دوره ، مطمئن باشید که اشتیاق کافی برای یادگیری بیشتر در مورد لینوکس و کسب اطلاعات بیشتر در مورد توزیع لینوکس مورد علاقه خود را خواهید داشت.

 

  1. خط فرمان Linux را بیاموزید: دستورات اساسی

این یک دوره عالی برای یادگیری خط فرمان Linux است. همانطور که قبلاً گفتیم ، خط فرمان ابزاری فوق‌العاده مفید برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان و مدیران است.

 

اگر می خواهید وارد دانش های  Ruby on Rails ، Django  یا  Devops شوید روی این قسمت کلیک کنید.تا به سفارشی سازی و موارد دیگر در یادگیری خط فرمان بسیار به شما کمک کند.

در این دوره ذکر شده ، شما بیشتر دستورات اساسی لینوکس مربوط به مدیریت پرونده ، مدیریت پردازش ، مدیریت سیستم و غیره را فرا خواهید گرفت.آموزش خط فرمان عمدتا برای کاربران لینوکس است. اما کاربران Mac نیز می توانند از مزایای آن استفاده کنند ، اما همه مطالب برای آنها قابل استفاده نیست.

برای مبتدیان، خط فرمان ممکن است دشوار و پیچیده به نظر برسد و نشستن و یادگیری به تنهایی دشوار باشد و این همان جایی است که شما دراین دوره پیشرفت می کنید. این روش به شما آموزش می دهد که چگونه از خط فرمان استفاده کنید و از موارد خسته کننده و غیرضروری که ممکن است هرگز استفاده نکنید ، صرف نظر کنید.

 

  1. بررسی اجمالی فنی Red Hat Enterprise Linux

این یک دوره رایگان لینوکس از خود Red Hat است. در این دوره آموزشی رسمی Red Hat ، استیو بونویل ، معمار برنامه درسی فنی Red Hat Training ، اصول لینوکس را به شما می آموزد و تکنیک های عملی اساسی استفاده از Linux و وظایف مدیریت سیستم را برای متخصصان IT نشان می دهد.

از آنجا که از لینوکس برای میزبانی از برنامه های سمت سرور استفاده می شود ، در فضای ابری و همچنین در کانتینرها که میزبان برنامه های کاربردی در مرکز داده هستند ، این یکی از فناوری های لازم برای متخصصان فناوری اطلاعات شده است و همین افراد علاقه مند به این دوره هستند.

پس از اتمام این دوره لینوکس ، درک خوبی از سیستم عامل لینوکس خواهید داشت. ارائه اساتید دوران آکادمی،  توزیع ها ، پوسته ، هسته ، فضای کاربر ، سلسله مراتب پرونده ، مجوزها و موارد دیگر را پوشش می دهد.

 

آموزشها و پروژه های Linux

این یک دوره جذاب دیگر در لینوکس است که ارائه دهندگان آن سال هاست که با  لینوکس کار کرده اند.

جیسون کانن فعالیت IT خود را از اواخر دهه 1990 به عنوان مهندس سیستم Unix و Linux آغاز کرده است و برخی از تجربه های واقعی لینوکس خود را در این دوره به اشتراک گذاشته است که ما در دوران آکادمی با استفاده از مثال های کاربردی ایشان در این دوره ها مطالب را فارسی سازی و کاربردی کرده ایم.

در این دوره ، شما برخی از کارهای عملی در Linux را می آموزید ، مانند نحوه نصب یک گواهینامه SSL در CentOS Linux و Apache ، نحوه بارگیری تعادل HTTP و ترافیک وب با استفاده از Nginx و نحوه پیکربندی MySQL Master-Slave Replication در اوبونتو لینوکس.

این لابراتورهای عملی به شما کمک می کند تا وارد  دنیای بزرگ لینوکس شوید و به شما اطمینان می دهد که در اتاق سرورهای واقعی کار کنید.

 

Linux را در MAC یا Windows بیاموزید

اگر می خواهید خط فرمان Linux را بیاموزید اما روی Mac یا Windows کار می کند ، این دوره عالی برای شماست.

در این دوره ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه می توانید یک سرور لینوکس اوبونتو را در VirtualBox یا Vmware WorkStation راه‌اندازی کنید تا طعم خط فرمان Linux را در خود Mac یا Windows بچشید.

این اولین قدم برای یادگیری دستورات لینوکس است ، به ویژه اگر بیشتر کار خود را در Mac یا Windows انجام دهید. اگرچه متخصص شدن در خط فرمان لینوکس زمان زیادی می برد ، اما داشتن آزمایشگاه بهترین راه برای امتحان این دستورات توسط خودتان است.

مزیت استفاده از VM

همچنین استفاده از VM به عنوان یک جعبه مجازی در Mac یا Windows ایده ای ایمن است زیرا در صورت بروز مشکل می توانید آن را به راحتی حذف کرده و دوباره شروع کنید و از همه مهمتر ، بدون اتصال به اینترنت می توانید آفلاین کار کنید.

در دنیای امروز ، از لینوکس به طور گسترده در زیرساخت های اینترنت برای تأمین انرژی در سرورهای وب ، زیرساخت های Cloud عمومی مانند Amazon AWS ، Microsoft Azure ، Google Cloud و Private Clouds که در OpenStack اجرا می شوند ، استفاده می شود.

بنابراین اگر قبل از شروع کار با سرورهای Cloud بتوانید تجربه اساسی در سیستم عامل لینوکس بدست آورید ، واقعاً ارزش آن را خواهد داشت.

 

اینها برخی از دوره های  آموزشی برای یادگیری آنلاین یا حضوری لینوکس است. همانطور که قبلاً گفتم، لینوکس مهارت لازم برای هر برنامه نویس یا متخصص IT است. اگر لینوکس را بلد باشید می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

 

آموزش لینوکس

همان طور که می‌دانید، لینوکس (Linux)  یک سیستم عامل است. سیستم عامل مجموعه ای از نرم افزارها است که منابع سخت افزاری را مدیریت می کند و محیطی را برای اجرای برنامه ها فراهم می‌کند (درست مثل ویندوز)

اهمیت آموزش لینوکس شاید برای بسیاری از فعالان IT روشن نباشد. شما ممکن است بدون شرکت در دوره لینوکس و کلاً بدون استفاده از لینوکس هم بتوانید کار خود را پیش ببرید، اما نکته ای که در مورد آموزش لینوکس نهفته است این است که مانند ویندوز که در همه جای دنیای آی تی وجود دارد، پس از آن لینوکس فراوانی بسیاری دارد اما باید بگوییم که لینوکس فقط بهترتوانسته است خود را مخفی کند. به هر حال هر دو فناوری از دهه 80 و 90 پیشرفت زیادی داشته اند.

پس مزایای دوره اموزش لینوکس چیست؟ اول از همه، اکثر سرورهای وب از لینوکس استفاده می‌کنند ( دو سوم سرور های وب) مطمئناً اگر تمام کاری که انجام می‌دهید میزبانی «یک وب سایت» است، نیازچندانی به آموزش لینوکس نخواهید داشت. اما شما در اینجا متوقف نخواهید شد، درست است؟

لینوکس به عنوان هسته محیط توسعه بسیار رایج است. همیشه نمی‌توانید کد خود را روی یک دستگاه محلی توسعه داده و آزمایش کنید. شما به یک محیط واقعی نیاز دارید که استفاده از برنامه واقعی شما را در دنیای واقعی شبیه سازی کند. شما نمی توانید کد های آزمایش نشده را وارد مرحله تولید کنید و شرکتی را که در آن کار می کنید به خطر بیندازید، بنابراین باید از یک محیط آزمایشی استفاده کنید و این مستلزم شرکت در دوره لینوکس و رویارویی با آموزش لینوکس است.

 

یکی از مزایای بزرگ شرکت در دوره لینوکس این است که بیشتر چیزهایی که برای یادگیری نیاز دارید اصلا سخت نیست.

– آموزش نحوه نصب بسته های نرم افزاری

– آموزش تفاوت بین توزیع های لینوکس

– نحوه حرکت در ترمینال ، تغییر فهرست ، ایجاد پوشه و دستکاری فایل ها

– آموزش نحوه تنظیم مجوزها

– نحوه استفاده از ابزارهای اساسی برای نظارت بر عملکرد سرور

– چگونگی اقدامات احتیاطی اولیه امنیتی و سرورها

 

بسیاری از کاربردهای دنیای واقعی برای مهارت های اولیه لینوکس وجود دارد. اگر قصد دارید توسعه ای در Ruby on Rails انجام دهید، باید نحوه بسته بندی و پیکربندی آن را برای تنظیم محیط خود بدانید. اگر در حال ایجاد کد برای محیط لینوکس هستید، باید نحوه آزمایش آن را تشخیص داده و خطاهایی را که دریافت می کنید تشخیص دهید.

در دوره لینوکس شما خواهید دید که این سیستم عامل بسیار مستند است. این به طور گسترده در سراسر جهان فناوری استفاده می شود و چندین دهه مستندات آنلاین در دسترس است که بسیاری از آن‌ها در آن مدت تغییر چندانی نکرده است. اگر به مشکلی برخوردید یا با خطایی روبرو شدید، اگر سعی می کنید کاری را انجام دهید و با شکست روبرو می شوید، با دانستن مبانی لینوکس می توانید فقط پاسخی برای مشکل خود جستجو کرده و شانس بسیار خوبی برای یافتن آن داشته باشید.

در مواردی که قادر به یافتن پاسخ آسان نیستید، تعداد زیادی از گروه ها و کانال های متمرکز بر آموزش لینوکس لینوکس در سراسر وب وجود دارد. همچنین انجمن های پشتیبانی لینوکس در دسترس است، که می توانید سوالات خود را با آن‌ها مطرح کنید. با گذشت زمان، پس از گذراندن دوره لینوکس شما بیشتر کارهایی را که باید انجام دهید یاد می گیرید و آشنایی کافی را به دست می آورید تا بتوانید بسیاری از چیزهایی را که نمی دانید را درک کنید.

 

در ویندوز، شما لایه های زیادی از امنیت و ابهام بین خود و آنچه می خواهید انجام دهید، وجود دارد. لینوکس کلیدها را به شما می دهد و شما را در کابین خلبان قرار می‌دهد. در ابتدا دلهره آور است و یک پتانسیل بسیار واقعی برای به هم ریختن همه چیز وجود دارد، که به شما کمک می کند قبل از انجام اقدامات خود فکر کنید، با بحران های خود از طریق گذراندن دوره لینوکس آشنا شوید و مسئولیت پذیری خود را تقویت کنید.

 

آیا آموزش لینوکس بیهودگی هایی نیز دارد؟

این سیستم عامل مزایای زیادی برای توسعه دهندگان دارد، اما آیا دوره آموزش لینوکس اشکالاتی نیز دارد؟

احتمالاً بزرگترین اشکال این است که چیزهایی را بین لینوکس و ویندوز اشتباه بگیرید. با آموزش لینوکس، بسیاری از دستورات ترمینال، راه هایی برای حرکت از طریق خط فرمان را یاد می گیرید. همه اینها به یک شکل کار نمی کنند، یا اصلاً در محیط Windows کار نمی کنند. هنگامی که فقط به رابط های خط فرمان نگاه می کنید، می توانید به راحتی فراموش کنید که در کدام یک کار می کنید و در مواقعی که چیزی ساده کار نمی کند دچار سردرگمی یا سرخوردگی می شوید.

همچنین یادگیری لینوکس آسان است، اما تسلط بر آن دشوار است. اگر به دنبال پیشرفت از نقش توسعه دهنده به سمت مدیریت هستید، ممکن است نیاز به شرکت در دوره لینوکس توام با اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد لینوکس در تمام سطوح نیاز داشته باشید و این می تواند زمان زیادی طول بکشد. در مقایسه با کارشناسی ارشد ویندوز، تعداد کمی از استادان لینوکس وجود دارد.

حیات لینوکس در دنیای منبع باز است، که هم خوب است و هم بد. این خوب است که محیط را برای هر کسی که می خواهد پروژه ای ایجاد کند تا کارایی سیستم های خود را درست کند، باز می کند. و این بد است که جهان مملو از برنامه های رها شده است که به سختی کار می کنند و برای استفاده از آنها نیاز به تغییر و مداخله دستی دارند. سخت افزارهای باطنی تر یا عجیب و غریب ممکن است برای یافتن درایورها سخت تر باشد، ابزارهای قدیمی ممکن است از ویژگی های مدرن پشتیبانی نکنند و غیره…

در 99 درصد مواقع، هر چیزی که به عنوان یک توسعه دهنده کامل نیاز دارید به راحتی در دسترس است و آماده استفاده در لینوکس است. و این بدان معناست که تا زمانی که در آموزش لینوکس از محدوده آنچه اکثر مردم آن را طبیعی می دانند خارج نشوید، مشکلی نخواهید داشت. از محیط های استاندارد با پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنید و در دنیایی مستند با پشتیبانی فراوان خواهید بود. از ابزارهای رایج و مدرن برای توسعه خود استفاده کنید. دوره لینوکس نه تنها کار در محیط، بلکه همکاری را برای شما آسان می کند.

 

آیا واقعاً نیاز به شرکت در دوره لینوکس دارید؟

هم بله و هم خیر. اگر به طور خاص برای محیط ویندوز توسعه می دهید، هرگز نیازی به شرکت در دوره آموزش لینوکس ندارید. اگر می خواهید در ویندوز تخصص داشته باشید، از ASP استفاده کنید و دائماً با .NET کار کنید، کاملاً خوب هستید و نیازی به یادگیری اصول *nix ندارید. درست مانند این که اگر می‌خواهید روی برنامه های iOS تمرکز کنید، هرگز نیازی به یادگیری برنامه نویسی ویندوز ندارید، زیرا آن‌ها هرکدام محیط خاص خود را دارند.

شما به عنوان توسعه دهنده، هرچه بیشتر یاد بگیرید، انعطاف پذیری بیشتری دارید. اگر با لینوکس و ویندوز آشنایی کامل دارید، به عنوان یک فریلنسر مطلوب تر هستید، با سپری کردن دوره لینوکس در کنار تسلط بر ویندوز، به احتمال زیاد به عنوان توسعه دهنده در محیطی ترکیبی استخدام می‌شوید و به طور کلی برای مهارت‌های خود دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد.

دوره لینوکس مانند دوره های هرگونه مهارت یا ابزار دیگر یا بستر زمان می برد. بنابراین، آنچه باید انجام دهید این است که از خود بپرسید که در حال حاضر ارزشمندترین چیز برای شما چیست؟

آیا برای یادگیری و تخصص در محیطی که بتوانید در آن پیشرفت کنید، ارزش قائل هستید و بعداً در اوقات فراغت خود آن را گسترش می‌دهید؟

یا برای یادگیری دانش عمومی عمومی ارزش قائل هستید، بنابراین می توانید بعداً تخصصی را انتخاب کنید؟

هر دوی این‌ها روش‌های معتبری برای نزدیک شدن به یک توسعه دهنده کامل استک هستند. شاید شما به یک محیط بسیار علاقه دارید و علاقه چندانی به یادگیری محیط دیگر ندارید. یا شاید شما فردی کنجکاو هستید و می خواهید تا آنجا که می توانید در مورد همه چیز که می توانید یاد بگیرید. هیچ کدام پاسخ اشتباه نیست. کاری را که می خواهید انجام دهید را انجام دهید. کاری که به نظر شما جالب تر است، آنچه را که می خواهید یاد بگیرید بیاموزید.

ما دوره لینوکس را کسب یک مهارت مهم می دانیم، و به شدت شما را تشویق می کنیم تا آن را بیاموزید تا چشم انداز شغلی خود و درک کلی خود از نحوه عملکرد توسعه را بهبود ببخشید. اگر حداقل اصول اولیه را یاد نگیرید، به احتمال زیاد برای خود مانعی ایجاد خواهید کرد، اما اینکه چقدر تصمیم می گیرید به موضوع بپردازید، به شما بستگی دارد.

دیر یا زود، شما در محیط خود با لینوکس روبرو خواهید شد. آنچه در آموزش لینوکس مهم است این است که چگونه می توانید در صورت وقوع اتفاقی، آن را اداره کنید.

 

دوران آکادمی دریچه ای از فرصت ها را برای شما باز می کند زیرا بر این موضوع تکیه می کند که بیشتر برنامه های واقعی در یک سرور لینوکس اجرا می شوند. و بهترین قسمت یادگیری در دوران آکادمی این است که برای یادگیری مفهوم لینوکس برای مدت طولانی در خدمت شما خواهد بود.

 

سایر دوره های دوران آکادمی برای برنامه نویسان

  • دوره برای یادگیری ساختارها و الگوریتم های داده
  • دوره چارچوب بهاری برای توسعه دهندگان جاوا
  • دوره آموزش آنلاین برای یادگیری  Angular
  • دوره آنلاین برای یادگیری Core Java
  • دوره برای یادگیری Maven و Jenkins
  • دوره برای یادگیری پایتون از ابتدا
  • دوره برای یادگیری Big Data و Apache Spark
  • دوره برای یادگیری Git و Github
  • بهترین دوره برای یادگیری رایانش ابری

 

با تشکر از شما برای خواندن این مقاله تا کنون. اگر این دوره های لینوکس را دوست دارید ، لطفاً با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید. اگر سوال یا بازخوردی دارید ، لطفاً با ما به اشتراک بگذارید.

 

! اگر شما فقط می خواهید با یک دوره برای یادگیری DevOps شروع کنید، با ما همراه باشید و سطح شغلی خود را بالا ببرید.

! اگر از قبل لینوکس را می‌دانید و به این فکر می کنید که چگونه می توانید بهره وری و سرعت خود را بهبود ببخشید ، می توانید با ما در دوره های پیشرفته همراه باشید.

لینک های کوتاه این دوره 

https://b2n.ir/f94263https://zx1.ir/BiPCXhttps://yun.ir/eae77f
https://bit.ly/3BvAPMthttps://tinyurl.com/yaw8nzszhttps://is.gd/GZvT1c
اشتراک گذاری:   

چهارشنبه 26 آبان 1400
بؤلوملر :